به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه و کار اطلاعاتی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، بیشتر عوامل قاچاق مواد مخدر در استان دستگیر شدند.
وی با اشاره به افزایش هشت درصدی انهدام باندهای مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و 519 عملیات پلیسی در ارتباط با مواد مخدر در استان انجام شده است.
وی گفت: با همکاری تمام دستگاههای متولی امروزه امنیت خوبی بر سیستان و بلوچستان حاکم است به طوری که وقوع سرقت ها در استان در مقایسه با سال گذشته 9 درصد کاهش را نشان می دهد.
**کشف 90 درصد سرقت های اتفاق افتاده در سیستان و بلوچستان
وی افزود: 90 درصد سرقت های اتفاق افتاده در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزش پایین ریالی سرقت های مسلحانه خشن در استان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل دسترسی راحت مردم استان به سلاح خیلی از سرقت های کم ارزش مثل کیف قاپی و سرقت به عنف در منطقه به صورت مسلحانه انجام می شود.
سردار قنبری ادامه داد: در 2 ماه اخیر باند بزرگ سرقت مسلحانه خودروهای گران قیمت با کشف 9 دستگاه و باند پنج نفره سارقان مسلح زورگو با 76 فقره سرقت در زاهدان و باند سارقان مسلح منازل با 32 فقره سرقت در ایرانشهر متلاشی شد.
وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 23 باند سارقان عادی، هشت باند سارقان به عنف، پنج باند جعل و کلاهبرداری و 17 باند سارقان مسلح در سیستان و بلوچستان کشف شد.
وی گفت: در حوزه قاچاق کالا در سیستان و بلوچستان 71 درصد افزایش کشف داشته ایم.
**آزادی 89 گروگان در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد پلیس در حوزه آدم ربایی بیان کرد: 161 آدم ربا از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر و 89 گروگان آزاد شدند که بیشتر گروگانگیری ها در رابطه با قاچاق مواد مخدر و اختلافات مالی بوده است.
سردار قنبری افزود: 90 درصد جرائم جنایی در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
**دستگیری عاملان قتل پنج کشاورز در شمال سیستان و بلوچستان
وی گفت: عاملان قتل پنج کشاورز در شهرستان مرزی هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
وی در تشریح جزییات بیشتر در این رابطه اظهار داشت: در این جنایت پیچیده که اواخر مهر ماه امسال رخ داد شب هنگام پنج نفر در زمین های کشاورزی شهرستان هیرمند مورد سوء قصد قرار گرفته و کشته شدند.
وی ادامه داد: با توجه به نوع جنایت، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان به صورت ویژه وارد عمل شد و بر اساس جمع بندی اطلاعات اولیه بعد از 24 ساعت تقریبا عاملان قتل مورد شناسایی قرار گرفتند اما برای تکمیل تحقیقات دستگیر نشدند.
وی تاکید کرد: ماموران اخیرا با هماهنگی بازپرس هیرمند، پنج عامل دخیل در قتل کشاورزان این شهرستان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گفته های متهمان انگیزه قتل امنیتی نیست و ریشه در اختلافات خانوادگی دارد اما هنوز کاملا دلیل اصلی محرز نشده و پیگیری ها ادامه دارد.
** ورود 33 هزار و 273 زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه به کشور
سردار قنبری اظهار داشت: با وجود مشکلات در آن سوی مرز، 33 هزار و 273 زائر پاکستانی از سوم تا 14 آبان در مدت 11 روز از طریق مرز میرجاوه با عبور از گیت های گذرنامه در امنیت کامل با 552 دستگاه اتوبوس وارد سیستان و بلوچستان شدند.
** درگیری طایفه ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است
وی بیان کرد: درگیری طایفه ای امسال در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه درگیری طایفه ای فقط مختص به سیستان و بلوچستان نیست گفت: این نوع درگیری ها در خیلی از استان های کشور نیز رخ می دهد.
وی افزود: درگیری طایفه ای در سیستان و بلوچستان به دلیل پیوند قومی قوی و حرف شنوی از سران و بزرگان طوایف نسبت به دیگر نقاط کشور زودتر حل می شود.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تلاش داریم پلیس 110 زاهدان و دیگر شهرستان های استان را برای عملکرد بهتر از کلانتری ها و پاسگاهها مستقل کنیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 187 هزار و 502 کیلومتر مربع گستره و 19 شهرستان، افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.