به گزارش ایرنا کامبیز مشتاق گوهری روز شنبه در دیدار با فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار خاش با قدردانی از نگاه و دغدغه مسئولان به مبحث حفظ آثار تاریخی و تلاش برای استفاده درست از سرمایه های تاریخی مردم اظهار داشت: با توجه به واقع شدن این شهر در موقعیت خاص جغرافیایی و نیز وجود کوه تفتان و آثار بی شمار طبیعی و تاریخی باید از ظرفیت های گردشگری منطقه به بهترین نحو استفاده شود.
وی ایجاد بازارچه صنایع دستی، ایجاد کارگاه صنایع دستی و واحدهای اقامتی و پذیرایی در قلعه حیدرآباد را از ضرورت های اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: در سالهای قبل برای احیای این قلعه صندوقی تشکیل و مقرر شد سرمایه گذاران برای احیا و مرمت آن پای کار بیایند اما این امر محقق نشد.
وی ادامه داد: هم اینک با همکاری شهرداری خاش در تلاش هستیم تا در قلعه حیدر آباد بوستان ایجاد کنیم که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این امر هر چه سریعتر محقق شود.
فرماندار شهرستان خاش نیز در این نشست بر ضرورت بهره برداری درست از آثار تاریخی و رونق دادن به صنعت گردشگری تاکید کرد.
محمداکبر چاکرزهی افزود: نگاه دولت بر این است که از توانمندی های گردشگری منطقه به خوبی استفاده شود.
عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش هم تلاش برای حفظ بافت سنتی و قدیمی واقع در هسته مرکزی این شهر را خواستار شد.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: برای حفظ و احیای قلعه تاریخی حیدرآباد، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع، زیارتگاه مرتضی علی و سایر آثار تاریخی دیگر در این شهر آمادگی کامل داریم.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.