به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی مشگین شهر افزود: در سال گذشته و به همت دولت تدبیر و امید بیش از 900 پروژه مهم عمرانی و تولیدی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری رسید که بخشی از این پروژه ها نیز مربوط به این شهرستان است.
او گفت: در سال گذشته حجم گاز رسانی روستایی و آسفالت معابر روستایی در شهرستان مشگین شهر معادل عملکرد هشت سال دولت گذشته بوده است.
فرماندار مشگین شهر تشریح کرد: امسال برای عمران و آبادانی این شهرستان حدود 440 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه افزایش قابل توجهی یافته است.
وی افزود: مشگین شهر از لحاظ تخصیص اعتبار پس از اردبیل رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری اولویت تخصیص اعتبار با بخش گردشگری ، کشاورزی و تامین زیرساخت های روستایی خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری گفت: شهرستان مشگین شهر در مسیر توسعه این صنعت قرار گرفته و باید در اجرای پروژه های گردشگری تسریع شود.
رحیمی زاد همچنین توجه به پروژه های اقتصاد مقاومتی را از دیگر اولویت های تخصیص اعتبار در سال جاری بیان کرد و افزود: با توجه به تولید بخش عمده ای از گوشت سفید ، قرمز و ماهی در این شهرستان لزوم توجه به این بخش نیز بسیار ضروری می باشد.
او گفت: امسال اولویت اول تخصیص اعتبار با پروژه های نیمه تمام خواهد بود.
شهرستان مشگین شهر شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.