به گزارش ایرنا، حبیب یزدانی روز دوشنبه در جلسه توسعه صنعت گردشگری که در سالن اجتماعات فرمانداری شاهین دژ برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه گردشگری بومی، اظهار کرد: توجه به بوم گردی از اولویت های حوزه گردشگری دراین شهرستان است.
وی اظهار کرد: با وجود مناطق طبیعی بکر و جاذبه های سیاحتی و زیارتی شهرستان، آماده سازی بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در صنعت گردشگری شاهین دژ و بهره گیری از بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح ها از برنامه های مهم و اولویت دار است که به دنبال تحقق آن در 40 نقطه از مناطق روستایی این شهرستان هستیم. وی ادامه داد: در این شهرستان به خاطر وجود مناطق زیبای تاریخی و گردشگری و نبود زیرساخت های اساسی بسیاری از اماکن تاریخی شناسانده نشده اند.
یزدانی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح گام های خوبی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی فرهنگ و آداب و سنن مناطق روستایی و همچنین در ایجاد بستر های اشتغال گام های موثری برداشته شود.
وی همچنین گفت: پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی و امید با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله فرصت مناسبی را برای ایجاد فضاهای بوم گردی جدید در شهرستان فراهم خواهد کرد.
مجید عبدی بخشدار مرکزی شاهین دژ هم از شناسایی و معرفی مناطق مستعد سرمایه گذاری بوم گردی در روستاهای بی بی کند، سماقان، عقربلو و مناطق روستایی حاشیه رودخانه زرینه رود این شهرستان خبر داد.
شهرستان شاهین دژ با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی واقع شده است.
44 اثر تاریخی و گردشگری این شهرستان به ثبت ملی رسیده و 14 اثر دیگر نیز شناسایی و در مراحل ثبت آثار ملی هستند.
این آثار شامل آثار تاریخی، طبیعی مانند رودخانه زرینه رود و جاذبه های دست ساز همچون پارک ها هستند.
3090/7549** خبرنگار: مینا ابراهیمی** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.