به گزارش ایرنا فداکاری ها و ایثارگری های امام حسین (ع)، خاندان رسالت و پیروان ایشان در خلق نهضت عاشورا نشان داد که ابهت و عظمت اسلام با بیداری، داشتن بصیرت و حضور شجاعانه در صحنه حفظ می شود.
هدف امام حسین (ع) جنگ تا مرز شهادت نبود اما متجاوزان و افراد جنایتکار و سنگدل نشان دادند که برای رسیدن به خوشبختی دنیایی از هیچ تلاشی حتی ریختن خون های بی شمار فروگذار نیستند.
**امام جمعه خاش: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مظلوم ترین شهید تاریخ است
امام جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مظلوم ترین شهید تاریخ اسلام است زیرا در شرایط بسیار سخت جام شهادت را نوشید.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران گرانقدر ایشان اوج ظلم و ستم یزیدیان را نشان می دهد که با نمایش فساد، نفاق و دشمنی خود با اهل بیت رسول الله (ص) ثابت کردند برای رسیدن به مال و متاع دنیا از ارزش های اسلام عبور می کنند.
وی افزود: برگزیدن راه ایثار و شهادت از سوی امام حسین (ع)، درس بزرگی برای امت اسلامی و جامعه بشری است که با نثار جان خود و فرزندانشان می توانند ریشه و بنیان ظلم و ستم را نابود کنند و به جاودانگی و عزت در دنیا و آخرت برسند.
وی تاکید کرد: نهضت عاشورا و راه و هدف سیدالشهدا(ع) زنده است و تا قیامت رسوایی برای یزیدیان مانده و ابرقدرت های ظالم، ستمگر و مستکبران عالم نیز بدانند که حکومت فاسدشان پایدار نیست.
وی ادامه داد: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که نیاز مهم و اساسی برای جامعه امروزی به شمار می رود با ایثار و شهادت حضرت اباعبدالله زنده شد لذا همه اقشار امت اسلامی وظیفه دارند راه و طریقت ایشان را ادامه دهند تا دین و آیین پاک اسلام در دنیا جادوانه و عزتمند بماند.
امام جمعه خاش گفت: همچنان بعد از گذشت سال ها یاد و نام حضرت اباعبدالله و یاران گرانقدرشان زنده است و عزاداران حسینی در دهه نخست ماه محرم با برپایی هیات های عزاداری و اجرای آیین های خاص این ایام عشق و ارادت خالصانه خود را به خاندان اهل بیت(ع) ابراز می کنند.

**امام جمعه اهل سنت خاش: محبت اهل بیت(ع) در قلب تمام مسلمانان جای دارد
امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امام حسین (ع) به یک قشر و مذهب خاص تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام جامعه اسلامی است و همه امت از غم شهادت مظلومانه ایشان ناراحت و پریشان هستند.
مولوی محمدعلی شهنوازی گفت: محبت به اهل بیت رسول الله (ص) در قلب فرد فرد امت اسلامی وجود دارد و مسلمانان به وجود بزرگان دین افتخار می کنند.
وی افزود: عشق و ارادت اهل سنت به اهل بیت (ع) به خوبی نمایان است.
وی بیان کرد: اهل سنت در مواقع حزن و اندوه بر اساس فقه خود عمل می کنند و پوشش سیاه و سینه زدن و شیون و ناله در هنگام مصیبت در این مذهب درست نیست.
وی ادامه داد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت ایشان در صحرای کربلا درس بزرگی برای امت اسلام است که تا زنده اند باید برای مقابله با ظلم و بی عدالتی و رفع تبعیض و احیای اسلام تلاش کنند.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز گفت: حضرت امام حسین (ع) با ایستادگی در مقابل لشکر یزیدیان و نثار جان خود و فرزندانش به احیای اسلام کمک کرد و پیام ایشان به دنیا مقابله با حکومت های ظالم و فاسد و اجرای عدالت در زمین است.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش نیز اظهار داشت: نهضت عاشورا دارای پیام های ارزشمند زیادی از جمله مقابله با ظلم، تبعیض و بی عدالتی، تلاشی ایثارگونه برای احیای اسلام و ترویج ارزش های اسلامی است.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.