حمید طوقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها توسط 15 دستگاه اجرایی سیستان و بلوچستان با 700 میلیارد ریال (70 میلیارد تومان) اعتبار در مناطق مختلف عشایری استان اجرا شده است.
وی افزود: برق رسانی و توسعه شبکه، تامین آب آشامیدنی بهداشتی، بازگشایی، ساخت و آسفالت راه، ساخت خانه بهداشت و سروریس بهداشتی، جایگاه نگهداری دام، مدرسه، اجرای طرح هادی، توزیع تانکر، کمک به ساخت مسکن، توزیع مواد غذایی، تامین جهیزیه، پرداخت تسهیلات، توزیع چادر و کمک به معیشت خانوارهای عشایری از جمله این پروژه های اجرایی بوده است.
وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیشترین اعتبار را در زمینه اجرای پروژه در مناطق عشایری نسبت به سایر دستگاهها در سال گذشته اختصاص داده است.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران تمام دستگاههای اجرایی موظف به هزینه کردن بخشی از اعتبارات خود با توجه به تناسب جامعه عشایری هستند که تا کنون دستگاههای اجرایی در این زمینه همکاری شایسته ای داشته اند.
به گزارش ایرنا عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت 19 هزار خانوار دارای 900 هزار راس دام هستند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.