به گزارش ایرنا روز قدس یاد آور مظلومیت ملت ستمدیده فلسطین و نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مساله آزادی فلسطین از یوغ غده سرطانی صهیونیسم و بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف آرمان مسلمانان جهان است.
ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس تحولات بزرگی را در معادله رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی در سطح منطقه و جهان اسلام پدید آورد به طوری که مسیری نو در صحنه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را نمایان کرد.
راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور با فریاد مرگ بر صهیونیسم مردم پرشور، انقلابی و ولایتمدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از لحظاتی پیش در نقاط مختلف این استان آغاز شد.
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دیگر آزادیخواهان جهان به ویژه مسلمان و مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه بزرگ رقم زدند.
مردم قهرمان و همیشه در صحنه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان همانند سایر برنامه های ملی با شور و شوق فراوان از ساعت 10 صبح در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند و از میدان آزادی به سمت تقاطع خیابان آزادی و مصلی قدس در حال حرکت هستند و با سردادن شعارهایی با مضامین استکبارستیزی، دفاع از مظلومان عالم و حمایت همه جانبه از رهبر معظم انقلاب، هم صدا با ملت ایران حضور پرشور خود را به نمایش گذاشتند.
حضور جوانان به خصوص دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران، هنرمندان، روحانیان، بازاریان و اصناف در کنار مسئولان صحنه زیبایی از اقتدار و عظمت مردم این دیار را به نمایش گذاشته است.
به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه استان اعم از شهرستان ها، مراکز بخش ها و برخی دهستان های بزرگ در حال برگزاری است.
عباس صفدری اظهار داشت: علاوه بر زاهدان که راهپیمایی از ساعت 10صبح از میدان آزادی تا تقاطع خیابان آزادی و مصلی قدس آغاز شده در دیگر نقاط استان از ساعت هشت و 30 دقیقه شاهد حضور مردم در این حماسه ملی هستیم.
وی افزود: راهپیمایی روز قدس در مناطق شاخص استان از جمله در زابل از میدان پیامبر اعظم (ص) تا مصلی المهدی (عج )، در خاش از چهارراه پلیس تا مسجد جامع، در ایرانشهر از مقابل فرمانداری تا میدان عاشورا، در سراوان از مسجد جامع حضرت علی ابن ابیطالب (ع) تا مسجد جامع نور، در چابهار از بلوار امام خمینی(ره) تا میدان شهدای تاسوعای حسینی (ع)، در نیکشهر از حسینیه شهدا تا میدان بسیج و در سرباز از ابتدای خیابان معلم تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساعت های مختلف در حال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین این راهپیمایی در کنارک از میدان بسیج تا خیابان ساحلی، در دلگان از مصلی الغدیر تا شهرداری، در زهک از میدان قدس تا مصلی الغدیر، در میرجاوه از میدان شهدا تا مزار شهدای گمنام، در قصرقند از میدان فرمانداری تا میدان شهرداری، در نیمروز از میدان فرمانداری تا مصلی امام خامنه ای و در هامون از مقابل مخابرات تا مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با حضور پرشور مردم در حال انجام است.
وی اظهار داشت: این حماسه مردمی در فنوج از مقابل مسجد جامع تا آموزش و پرورش، در مهرستان از مسجد جامع تا دادگستری، در سیب و سوران از مسجد جامع تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و در هیرمند از میدان امام علی (ع) تا مزار شهدای گمنام در حال برگزاری است.
خبرنگاران ایرنا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان در حال پوشش دادن خبری و تصوری راهپیمایی روز جهانی قدس هستند.
3042** 3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.