ایوب درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک آب شهر چابهار از آب شیرین کن کنارک در فاصله بیش از 50 کیلومتری تامین می شود و پاسخگوی نیاز بیش از 120 هزار نفری جمعیت این شهر نیست.
وی افزود: آب در شهر چابهار بیش از چند دهه جیره بندی است و مشترکان آب شهری در هفته فقط 2 روز آب دارند.
وی گفت: باید با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و همراهی و برنامه ریزی دولت مشکل آب آشامیدنی شهر چابهار هر چه سریعتر مرتفع شود.
وی ادامه داد: متاسفانه آب در شهر چابهار جیره بندی و در بیش از 400 روستای این شهرستان آبرسانی با تانکرانجام می شود.
وی گفت: 79 درصد مردم شهرستان چابهار از دسترسی به آب آشامیدنی شبانه روزی محروم هستند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: ناوگان آبرسانی سیار به روستاها بیش از 80 میلیارد ریال بدهی دارند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهر 120 هزار نفری این شهرستان حدود 18 هزار مشترک آب خانگی وجود دارد.
مسعود شعلی بر افزود: برای جمعیت فعلی چابهار حداقل 40 تا 50 هزار مترمکعب آب نیاز است تا بتوانیم به صورت شبانه روزی آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم.
وی افزود: هم اینک اندک آب رها شده در هفته ای 2 بار توسط مشترکان با پمپ های برقی به حوض انبارآب منتقل و در طول هفته از آن استفاده می کنند.
وی بیان کرد: بسیاری از نقاط شهر چابهار حتی در هفته ای 2 بار آب ندارند و مجبور هستند از تانکرهای بخش خصوصی شهر آب را خریداری کنند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چابهار بهسازی، توسعه شبکه آب شهری و تعویض لوله های شبکه آبرسانی شهر را خواستار شد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.