معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق های اخذ رای از مردم تقاضا کرد در صورت فراهم بودن شرایط در همین ساعات اولیه برای رای دادن به محل های تعیین شده مراجعه کنند در غیر این صورت بعد از ظهر و شب شاهد ازدیاد جمعیت در شعب خواهیم بود.
وی گفت: مدت اخذ رای برای هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح تا 18 بعد از ظهر پیش بینی شده و به تشخیص وزیر کشور این زمان قابل تمدید است.
وی به مردم توصیه کرد حتما شناسنامه و شماره ملی خود را برای رای دادن در شعب همراه خود داشته باشند.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری انتخابات شوراهای شهر در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار به صورت تمام الکترونیک است.
سرایانی گفت: بر اساس آمار نهایی 17 هزار و 216 نامزد از مجموع 18 هزار و 423 نامزد نام نویسی شده تا کنون در استان در عرصه رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی ماندند.
وی اظهار داشت: 504 نامزد در حوزه انتخابات شوراهای شهری و 479 نفر در حوزه روستایی سیستان و بلوچستان در مجموع 983 نامزد انصراف خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کردند.
وی بیان کرد: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان معادل 58 درصد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 221 شعبه ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی استان کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.
وی افزود: 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته که همگی بین 19 شهرستان استان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.