میثم برازنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 92 تاکنون حدود 6 هزار و 577 پرونده فاقدان شناسنامه در این استان مورد رسیدگی قرار گرفت و در مجموع برای 22 هزار نفر شناسنامه صادر شده است.
وی افزود: فاقدان شناسنامه شامل فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و افراد مدعی تابعیت ایرانی بدون داشتن هیچ گونه مستنداتی هستند.
وی ادامه داد: این افراد مشمول بند هشت مصوبه شورای امنیت ملی هستند بر این اساس شورای تامین باید برای آنان مجوز تشکیل پرونده و سیر مراحل اداری صدور شناسنامه را صادر کند.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام ثبت احوال آمارهای رسمی فاقدان شناسنامه در استان 2 تا پنج هزار نفر و بر اساس آمار غیر رسمی 10 تا 20 هزار نفر است که امکان استفاده از بسیاری از خدمات را ندارند.
به گفته علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، 77هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.