درویش رئیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت برای پوشش جمعیت 141 هزار نفری شهرستان نیکشهر تلاش های زیادی انجام داده است بطوریکه هم اکنون 95 درصد جمعیت زیرپوشش ارتباط مخابراتی و 25 درصد زیرپوشش اینترنت قرار دارند.
وی ادامه داد: هم اینک شهرستان نیکشهر دارای 14 مرکز تلفن ثابت با 12 هزار شماره تلفن است.
وی با بیان اینکه 14 سایت اینترنت adsl و 10 سایت 3g , 4g به مشترکان و کاربران خدمات ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی هر سایت اینترنت 3g بیش از پنج میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
رئیس اداره مخابرات شهرستان نیکشهر تصریح کرد: امسال روستاهای پرجمعیت از خدمات اینترنت بهره مند خواهند شد.
رئیسی گفت: چانف به عنوان مرکز بخش آهوران با بیش از پنج هزار نفر جمعیت امسال بعنوان نخستین نقطه در فروردین ماه از اینترنت 3g برخوردار شد.
وی با بیان اینکه برای پوشش مطلوب اینترنت و تلفن با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت های تلفن همراه برای آنتن دهی تلفن در مناطق روستایی و محدوده جاده ترانزیتی چابهار-نیکشهر- ایرانشهر و راههای ارتباطی نیکشهر به بنت و قصرقند از ضرورت ها است.
به گزارش ایرنا، نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، چانف به مرکزیت آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.