بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: طرح توسعه "بندر شهید بهشتی" چابهار در سواحل مکران حداکثر تا 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پس از بهره‌برداری از این طرح در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، با اضافه شدن 5 پست اسکله جدید به مساحت 203 هکتار، ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر با پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر از 2.5 میلیون تن در سال به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح استراتژیک برای استحصال و محوطه‌سازی اسکله‌ها مبلغ هزار میلیارد تومان و برای خرید و نصب تجهیزات 650 میلیون دلار اعتبار صرف شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: بکارگیری 5 جرثیقل مجهز و استراتژیک از جمله ویژگی‌های برجسته طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در کنار آب‌های آزاد دنیا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ده‌ها نفر در بخش‌های تخیله و بارگیری و حمل و نقل جاده‌ای در منطقه شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612009
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.