دکتر فریبرز راشدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح نوروزی با استقرار 120 پایگاه اورژانس و 20 ایستگاه سلامت 650 نفر تکنسین با استفاده از 223 دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 دستگاه موتور آمبولانس و 2 فروند بالگرد خدمات رسانی به گردشگران و مسافران عهده دار شدند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 241 فقره تصادف در این مدت در جاده های سیستان و بلوچستان رخ داده است افزود: متاسفانه بر اثر این حوادث 27 نفر کشته و 528 نفر نیز مصدوم شدند.
وی افزود: نیروهای امداد هوایی اورژانس مستقر در زاهدان و چابهار در این مدت با انجام 9 سورتی پرواز به چهار مادر باردار و 13 مجروح حوادث مختلف استان خدمات ارائه کردند.
وی خاطر نشان کرد: 92 هزار و 791 بیمار نیز در مدت اجرای طرح نوروزی در اورژانس بیمارستان های استان پذیرش شدند که هشت هزار و 663 نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سیستان و بلوچستان بهره مندی 57 هزار و 829 نفر از کلینیک های تخصصی بیمارستانی و 2هزار و 706 نفر از دانشکده دندانپزشکی زاهدان، انجام چهار هزار و 137 عمل جراحی و ارائه خدمات به 2 هزار و 97 نفر در ایستگاههای سلامت را از جمله اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی جمعیت در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.