حسن اعرابی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 350 پرواز در فرودگاههای سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی افزود: جابجایی مسافر در نوروز امسال نسبت به نوروز 95 با 33 هزار مسافر رشد 12 و نیم درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بیشترین شمار مسافران ورودی در این مدت از سایر استان ها به این استان در فرودگاه زاهدان و چابهار صورت گرفته است.
اعرابی مقدم بیان کرد: هر هفته 110 پرواز ورودی و خروجی در چهار فرودگاه زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر استان انجام می شود.
وی از برقراری پرواز در مسیر تهران- زاهدان -چابهار و تهران- زاهدان- تهران از سوی هواپیمایی جمهوری إسلامی از ٦ فروردین ٩٦ خبر داد و افزود: این پروازها در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در مسیر تهران-زاهدان-چابهار و بالعکس و همه روزه در مسیر تهران- زاهدان- تهران برقراراست.
اعرابی مقدم همچنین از برقراری مجدد پرواز هواپیمایی تابان ( تفتان ایر) از ١٣ فروردین سال جاری در مسیر تهران-زاهدان-تهران به صورت روزانه در ایام هفته خبر داد.
استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع گستره پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
این دیار کهن با داشتن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای، شنی و صخره ای، آثار باستانی شهر سوخته و دهانه غلامان به عنوان تخت جمشید خشت و گلی، قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های پرآب و دشت و دمن سرسبز، سنگ نگاره ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری سراسر استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
سال 96 این استان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان تعیین شده است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.