به گزارش ایرنا ساکنان نقاط روستایی حاشیه تفتان با آغوش گرم این 2 گردشگر مهمان را مورد لطف و نوازش قرار داده و بخوبی از آنان پذیرایی کردند.
مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 گردشگر از کشور استونی با هدف صعود به قله تفتان در اقامتگاه بوم گردی روستای تمندان سکنی گزیدند.
مرتضی تمندانی بیان کرد: این 2 گردشگر در اقامت یک روزه در اقامتگاه بوم گردی از نزدیک با جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آشنا شدند.
وی افزود: تفتان با داشتن طبیعت بکر وبی نظیر همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است و امروز و در نخستین روزهای سال 96 که استان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته معرفی شده، این منطقه پذیرایی نخستین گردشگران خارجی بود.
تمندانی اظهار داشت: با سرمایه گذاری و ایجاد طرح های زیر ساختی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه می توان تفتان را تبدیل به مقصد گردشگری و طبیعت گردی در استان کرد.
آندره هیچر یکی از گردشگران خارجی نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: قبل از سفر به ایران از طریق تور های گردشگری با استان زیبای سیستان و بلوچستان آشنا شدیم و این استان را به دلیل داشتن جاذبه های بسیار زیبا و بدیع به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردیم.
هیچر افزود: تفتان یک پدیده آتشفشانی بی نظیر و از جذابیت خاصی برای توریسم برخوردار است و نیاز به توجه بیشتر در جذب گردشگر دارد.
وی یادآور شد: بازدید از تفتان یکی از بهترین تجربه های گردشگری من بود که طبیعت منحصر به فرد تفتان سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برایم رقم زد.
این گردشگر اهل استونی تصریح کرد: با استفاده از راهنمای گردشگری ویژه برای گردشگران خارجی و فراهم نمودن آب آشامیدنی در مسیر دسترسی به قله تفتان می توان یک سفر به یاد ماندنی را برای گردشگران فراهم کرد.
خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی و داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.