به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی‌ نامگذاری شده یک روز تاریخی و ملی برای ملت ایران است زیرا در این روز مردم ایران پای صندوق‌های رأی رفتند و به جمهوری اسلامی به‌عنوان یک حکومت دینی رأی دادند.
وی افزود: این روز که ملت ایران نظام دینی را بر سایر نظام ها ترجیح داد در تاریخ ایران و جهان ماندگار است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان به مذاکرات مسئولان کشورمان با سازمان حج عربستان اشاره کرد و گفت: همانطور که شنیده‌اید سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه مذاکراتی انجام داده‌اند که إن‌شاءالله مناسک حج و عمره که مدتی قطع شده بود، مجدداً جریان پیدا خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز خاطر نشان کرد: اعتمادکنندگان به دنیا شاید چند روزی دنیا به کام‌شان باشد اما وقتی چشم از جهان فروبندند و طعم مرگ را بچشند متوجه می‌شوند که دنیا را برای دیگران جمع‌آوری کرده‌اند و برای خودشان با دستان خودشان جهنم را مهیا کرده‌اند.
وی افزود: بزرگترین سرمایه از آنِ کسانی است که از ایمان و اعتقاد صحیح برخوردار بوده و بر خداوند متعال اعتماد کنند، کسانی که معرفت الهی را حاصل کرده و به این یقین و باور رسیده‌اند که مدیریت دنیا و آخرت فقط در دست خداوند بلند مرتبه است و او مالک‌الملک است، به بزرگترین سرمایه دست یافته‌اند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: حضرت موسی علیه‌السلام با ایمان و اعتمادی که به خداوند متعال داشت، توانست در مقابل فرعون سرکش که ادعای خدایی می‌کرد پیروز شود، پیروزی حضرت موسی در مقابل فرعون در واقع پیروزی ایمان، تقوا و توکل بر خدا بود.
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام نیز زن و فرزند خردسالش را در بیابانی خشک رها می‌کند و رهسپار سرزمین شام می‌شود، وقتی همسر حضرت ابراهیم می‌داند که این دستور پروردگار است، به خداوند بلند مرتبه اعتماد می‌کند و می‌داند که خداوند به آنها کمک خواهد کرد که این آغاز توکل و اعتماد بر خداوند بود به طوری که زمزم ثمره ایمان، اخلاص و توکل علی الله و ثمره اعتماد بر رب‌العالمین و دلدادگی به خداست.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: رسول اکرم (ص) نماد ایمان، اخلاص و توکل بودند. ‌آن‌حضرت کعبه و اطراف آن را از پرستش بت‌ها پاک کردند تا برای همیشه خداوند بلند مرتبه در این مکان عبادت و پرستش شود.
8006**6081 دریافت کننده: نرگس تیموری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.