حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: عزاداران فاطمی روز پنجشنبه 12 اسفند ساعت 9 صبح در شهرستان زاهدان از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به طرف مسجد جامع دسته روی می کنند و در ادامه با تجمع در داخل مسجد جامع، از سخنرانی حجت‌ الاسلام ماندگاری فیض می برند.
وی بیان کرد: تجمع فاطمیون در میدان انقلاب زابل همزمان با روز شهادت حضرت الزهرا (س) ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت ‌الاسلام علی اکبرکیخا امام جمعه این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: همچنین تجمع فاطمیون در سراوان در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) امشب بعد از نماز مغرب با سخنرانی حجت‌ الاسلام دهقان امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: در شهرستان زهک مراسم دسته روی از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به طرف مسجد جامع با سخنرانی حجت‌الاسلام خدری برگزار می شود و در شهر مرزی میرجاوه حسینیه نیروی انتظامی و مسجد جامع صاحب الزمان(عج) با سخنرانی حجت‌ الاسلام غضنفری خوانساری و حجت‌ الاسلام محمدی میزبان عزاداران فاطمی خواهند بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تجمع فاطمیون در شهرستان هامون در مسجد فاطمه الزهرا(س)، در شهرستان مرزی هیرمند در مسجد صاحب الزمان (عج) و در شهرستان نیمروز در بوستان شهداء گمنام شهرک ادیمی برگزار می شود.
بزمانی گفت: در شهرستان دلگان دسته روی و تجمع از میدان امام حسین(ع) به طرف مسجد جامع ولیعصر(عج) و در شهرستان بندری چابهار تجمع در مسجد امام حسین (ع) ساعت 9 صبح فردا برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در شهرستان نیکشهر تجمع فردا بعد از نماز مغرب در مسجد جامع الزهرا(س)، در شهرستان ایرانشهر تجمع و دسته روی عزاداران از هیات امام حسن مجتبی(عج) فردا صبح برگزار می شود.
وی افزود: مسجد امام حسن (ع) فردا 9 صبح در کنارک و مسجد جامع خاش فردا ساعت 15 عصر در خاش میزبان تجمع فاطمیون هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.