به گزارش ایرنا محمدنور مسکانزی روز شنبه در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی سیستان و بلوچستان و هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان که در سرسرای دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: سیستم قضایی پاکستان با هر گونه عملیات تروریستی که در خاک پاکستان و یا ایران انجام شود برخورد جدی می کند و حضور این افراد را داخل خاک کشورمان تحمل نمی کنیم.
وی بیان کرد: سیاست دولت پاکستان این نیست که افرادی را در کشورش با هدف انجام عملیات های تروریستی آموزش دهد.
وی تصریح کرد: در ایالت بلوچستان پاکستان دادگاه های ویژه ای را داریم که با هرگونه عملیات تروریستی به شدت مقابله می کند.
وی ادامه داد: پاکستان در امر مبارزه با تروریسم به موفقییت های خوبی دست پیدا کرده و مبارزه با این افراد همچنان ادامه دارد.
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: متاسفانه مسلمانان در جهان مورد اهداف تروریستی قرار گرفتند که نیاز است تا کشورهای اسلامی در این زمینه با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.
مسکانزی با اشاره به جرایم امنیتی اظهار داشت: فرد مجرمی که توسط پلیس دستگیر می شود اگر ایرانی باشد و مدارک و اسنادی علیه این فرد پیدا شود در دادگاه های پاکستان ابتدا محاکمه و در مراحل بعدی به کشورش تحویل داده می شود.
وی بیان کرد: معاهده استرداد مجرمان میان ایران و پاکستان همچنان برقرار است و می توان براساس این معاهده عمل کرد.
وی تصریح کرد: ایالت بلوچستان پاکستان با سیستان و بلوچستان مشترکات بسیار زیادی از گذشته تا کنون داشته و روابط تجاری و اجتماعی خوبی بین مردم این 2 استان وجود دارد.
وی ادامه داد: ممکن است در پاکستان و ایران مجرمانی وجود داشته باشند که بخواهند مشکلاتی را ایجاد کنند اما 2 کشور همواره روابط بسیار خوبی با هم داشته و دارند.
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به وضعیت مرز گفت: به منظور انجام مبادلات اقتصادی بخشی از مرزهای خودمان با ایران را باز گذاشتیم.
مسکانزی با اشاره به قاچاق سوخت در مرزهای 2 کشور اظهار داشت: پاکستان کشور نفت خیزی نیست که بتواند روی مرز خود با ایران کنترل بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: مرزهای پاکستان در زمان تحریم های ایران به روی این کشور باز و روابط اقتصادی خوبی بین این 2 کشور برقرار بود.
وی افزود: پاکستان ایران را کشور دوست و برادر خود می داند و از قرن ها پیش تا کنون روابط میان این 2 کشور بسیار خوب بوده است.
وی با اشاره با قاچاق کالا و مواد مخدر خاطر نشان کرد: فردی که کار قاچاق را انجام می دهد نه ایرانی است و نه پاکستانی بلکه شهروند خودش است و برای منافع خویش دست به چنین کاری می زند.
رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: قوانین در این کشور وجود دارد که با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر برخورد جدی می کند.
مسکانزی با اشاره به اتباع ایرانی غیر مجاز که به پاکستان سفر می کنند اظهار داشت: این افراد پس از جریمه مختصر از کشور اخراج می شوند.
به گزارش ایرنا اعضای هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در سفر سه روزه خود به زاهدان دیدارهایی با رئیس کل دادگستری استان، دادستان زاهدان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار دارند و در نشست با شماری از قضات و مسئولان قضایی استان نیز شرکت می کنند.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.