مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از آبرسانی به 45 روستای این استان طی سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ روستای فاقد آب با جمعیت بیش‌از ۱۲ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان آبرسانی شدند.

به گزارش جماران، علیرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین پارسال۹۱ هزار نفر در ۳۰۸ روستا در سیستان و بلوچستان به شبکه آب پایدار متصل شدند و با اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ متر لوله گذاری تنش آبی تعدادی از روستای شهرستان نیمروز نیز مرتفع شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان با تعویض یا ارتقای سیستم پمپاژ مشکل آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی رفع شد، افزود: ۲۳ روستای شهرستان دشتیاری نیز به شبکه آب بهداشتی متصل شده و امیدواریم در آینده نزدیک با وارد مدار شدن ۲ روستای باقی‌مانده، مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها تکمیل شود که با اتصال به خط انتقال زیرمجموعه مخزن صفرزهی از مجتمع تلنگ، آب آشامیدنی برای مجتمع فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، حفر و تجهیز چاه جدید را از دیگر اقدامات آبفا برای شهر و روستاهایی که منابع آبی آن به دلیل کاهش نزولات آسمانی خشک شده برای  گذر از تابستان امسال عنوان کرد و گفت: ۲۸ قرارداد اجرایی به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انعقاد و ۳۳ مناقصه برای تأمین لوله، لوله گذاری و حفر چاه از ابتدای سال برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای آبرسانی به روستاها در سالجاری افزود: بر اساس اعتبارات برنامه‌ریزی شده که ۲۰۵ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر از  آب آشامیدنی پایدار برخوردار شوند.

قاسمی بیان کرد: در صورت تحقق شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی سیستان و بلوچستان از ۷۰.۵ درصد کنونی به ۷۴ درصد ارتقا می‌یابد که جهت تحقق این هدف اعتبار مورد نیاز ۲ هزار و ۴۴۵ برآورد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.