نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: چند روز قبل در دو کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد تجاری سیستان تصویب نهایی شد.

نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد تجاری سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرداد.

به گزارش جماران، حبیب الله دهمرده در گفت وگو با ایسنا گفت: لایحه‌ای که دولت درخصوص تصویب مناطق آزاد داده بود در مجلس نهم رد شد اما در بدو ورود در مجلس دهم این کار دنبال شد و براین اساس کارگروهی با مسئولیت اینجانب تشکیل شد و چندین‌بار مجلس لایحه را تصویب اما شورای نگهبان در برخی از جاها اشکالاتی را وارد کرد.

وی افزود: آخرین مرحله در ۳۰ اردیبهشت ۹۹ مجلس تصویب کرد که لایحه مناطق آزاد و ویژه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برده شود و در ۲۱ خردادماه ۹۹ کارگروه‌های مجمع تشخیص مصلحت تشکیل جلسه دادند که درآنجاهم ضمن تایید نظر شورای نگهبان مجددا لایحه رد شد و طبق درخواست بنده از اعضای مجمع، قرارشد تا هرمنطقه آزاد به صورت جداگانه و به طور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، تا مناطقی که توجیه دارند تصویب و مناطقی که توجیه ندارند رد که این پیشنهاد مورد قبول واقع شد.

وی اضافه کرد: درمجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگروه‌های دیگری تشکیل شد تا هرمنطقه آزاد را به صورت جداگانه مورد بررسی کارشناسی قرار دهند که درجلسه ۲۶ خردادماه ۹۹ آقای دکترهاشم بیگی از طرف مجمع عنوان کرد که برای اولین بار مجمع از مصوبه خود عقب نشینی می کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجددا چندروز قبل در دو کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد تجاری سیستان تصویب نهایی شد.

وی بابیان اینکه امروزدرمجمع جلسه داشتم، ضمن قدردانی از زحمات دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: منطقه آزاد سیستان یکی از نقاطی‌ است که نسبت به سایرنقاط کشور به لحاظ تامین زیر ساختها پیش‌روتر می‌باشد و اگر امروز به منطقه آزاد سیستان رای دادند بدان معنانیست که تمام مناطق آزاد تصویب شده، بلکه فقط سیستان به اضافه چندمنطقه دیگرتصویب شده است.

دهمرده بابیان اینکه، اگر بدرستی از لایحه دفاع نمی کردیم و پیشنهاد بررسی جداگانه هرمنطقه را نمیدادم این‌بارهم مثل سایردفعات لایحه منطقه آزاد سیستان رد می‌شد، افزود: این برای اولین بار است که مجمع از رای اولیه خودش عقب نشینی می کند که باعث نهایی شدن تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان گردید. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیازیرساخت های لازم برای ایجاد منطقه آزاد فراهم گردیده یاخیر، گفت: خوشبختانه منطقه سیستان به لحاظ دارابودن زیرساختها از سایر نقاط کشور پیش‌رو تر است و برخی از زیرساختها مثل فرودگاه و برق وجود دارد و برخی از زیر ساختها همچون راه آهن، نیروگاه بادی میل نادر، بزرگراه و گازرسانی درحال انجام می باشد که قطعا تحولات بسیار خوبی به لحاظ توسعه‌ای برای منطقه به ارمغان خواهد آورد وسایر زیر ساختها نیز باید توسط دولت فراهم شود و قطعا چون خود دولت پیشنهاد دهنده لایحه بوده دراین زمینه تلاش خواهد کرد و مشکلی از این بابت به هیچ وجه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طی روزهای آینده دستور منطقه آزادتجاری سیستان ابلاغ و برای تحویل زمین ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.