شهردار زاهدان از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین این شهر خبر داد.

شهردار زاهدان  گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال توسط شهرداری برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین این شهر اختصاص یافته که این امر تا حدودی مشکلات این مناطق را برطرف خواهد کرد.

به گزارش جماران، عبدالقادر پربار روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهار میلیون متر مربع آسفالت امسال در زاهدان انجام خواهد شد و این در حالیست که پارسال تنها ۲میلیون متر مربع آسفالت در شهر اجرا شده است. 

وی ادامه داد: اگر با همین روند رو به پیشرفت آسفالت زاهدان پیش برود تا سه سال آینده تمام مناطق شهری این شهر آسفالت خواهد شد.

شهردار زاهدان گفت: آگاهی بخشی در جامعه امری بسیار مهم است و در این حوزه رسانه‌ها بسیار کمک کننده هستند.

وی بیان کرد: تنها پنج درصد درآمد شهرداری زاهدان از محل بودجه دولتی تامین می‌شود و بقیه در آمدها از طریق عوارض مردمی است.

پربار با اشاره به فضای سبز شهر زاهدان افزود: طی چند سال اخیر رشد مناسبی در حوزه فضای سبز داشته‌ایم اما نیازمند کمک و همیاری مردم در این بخش هستیم.   

وی اظهار داشت: نظافت شهر یک ضرورت مهم جهت حفظ سلامت شهر و شهروندان، ارتقای سیما و منظر شهری و در نهایت رضایت‌مندی مردم است.

شهردار زاهدان تصریح کرد: برنامه‌های مناسبی برای افزایش سرانه فضای سبز شهر انجام شده و در این مسیر نیازمند کمک مردم هستیم.

وی اظهار داشت: در خصوص معضل زباله‌گردی، آسیب شناسی و راهکارهای اساسی برای برطرف کردن آن توسط شهرداری ارائه شده است.

پربار با بیان اینکه شهر زاهدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده گفت: ۶ کارخانه بزرگ آسفالت به صورت همزمان کار تامین قیر مورد نیاز این شهر را تامین می‌کنند و کل ظرفیت حوزه آسفالت سیستان و بلوچستان در حال استفاده است.

وی اظهارداشت: ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در سال جدید خریداری و بزودی وارد چرخه خدمات شهری زاهدان خواهد شد که این امر باعث ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم می‌شود.

شهردار زاهدان در بحث کرونا و ضد عفونی شهری گفت: این شهرداری از اولین مناطق و پیشتاز در حوزه بهداشت شهری از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز ضایعاتی از ابتدای سال تا کنون در زاهدان پلمب و ۷۰ دستگاه خودروی حمل ضایعات نیز توقیف شده است.

پربار با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه پیاده روها، ورودی شهر و پارک‌های خطی در دست انجام است گفت: ۶ تقاطع غیر هم سطح و مورد نیاز در شهر زاهدان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه بلوارهای شهر زاهدان لوله گذاری آب شده‌اند بیان کرد: ۱۱۰ کیلومتر شبکه آبیاری در سطح شهر وجود دارد که ۵۷ کیلومتر آن تنها در سال ۹۸ انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.