رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل بند عورکی یا دایک حفاظتی با هدف جلوگیری از طغیان سیلاب رودخانه کاجو و ورود آن به اراضی کشاورزی و مسکونی منطقه و جلوگیری از پیش روی فرسایش خندقی (گرگرو) در منطقه طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: حجم عملیات پیش بینی شده یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و ۶۵ هزار مترمکعب عملیات سنگ و ملاتی و طول این سازه بیش از هشت و نیم کیلومتر است.

فرماندار چابهار بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل پروژه قریب به ۹۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی تامین اعتبار شده است،

وی گفت: پیش بینی می شود عملیات اجرایی ساخت این سیل بند در اواخر خرداد ماه پس از نهایی شدن انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه آغاز شود.

بامری ادامه داد: عورکی از مناطق مستعد کشاورزی و دامداری است و نقش مهمی در افزایش تولیدات انواع محصولات و گوشت دارد.

وی با اشاره به اینکه این سیل بند از ادامه گرگروها (فرسایش خندقی خاک) جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات توسعه گرگروها تخریب زمین های کشاورزی در روستاهای چابهار و دشتیاری است که می تواند باعث مهاجرت و تخلیه بیش از ۲۰۰ روستا شود.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: بیش از ۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ساخت این سیل بند احیا و شاهد رونق کشاورزی و دامداری در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.