غلامعلی گنجعلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسـال ۱۲ مرکز خـرید برای تحـویل گندم در استـان دایـر شده و اقدامـات تامینی بـرای خرید سـالم محصول گنـدم کاران در شـرایط شیوع ویروس کـرونا اندیشیده شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص پروتکل‌های تدوین شده دانشگاه‌های علوم پزشکی استان لازم الاجرا شده که با نصب بنرها اطلاع‌رسانی صورت گرفته و همچنان در حال اجراست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: پروتکل‌هـای فاصله اجتمـاعی در مـراکز خـرید گنـدم بگونه ای تدوین شده که با نوبت دهی حضور حداقل افراد با محموله گنـدم را داشته باشیم و تجمع صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به پراکنـدگی آب و هوایی و همچنین شـرایط کشت محصول، زمان برداشت در نواحی مختلف استـان متفاوت اسـت، بیان کرد: بـرداشت گندم به تدریج از نواحـی جنـوبی و مرکزی آغاز و در نهایت در نواحی شمالی خاتمه می یابد اما به طور حتم با گذشت زمان و طی چند روز آینده، بحث تراکم خرید و مراجعه کشاورزان به مـراکز خرید را در پیش خواهیم داشت.

گنجعلی به ایمنی کشاورزان و عوامل خرید نیز اشاره کرد و ادامه داد: تمامی مراکـز خرید باید جهت حفظ سلامتی خود و کشـاورزان استـان پروتکل های بهـداشتی ارائه شـده را رعـایت کنند و در صـورت مشـاهده موارد مشکوک در سریعترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکـز بهداشت و اداره غله سیستان و بلوچستان گـزارش دهند تا با تمهیـدات اندیشیده شده در چنین مواقعی بتوانیم عملیات خرید را به حالت عادی و روان برگردانیم.

وی گفت: ضـدعفونی کردن خـودروهای حامل محصـولات کشـاورزی مانند گندم و دانه روغنی کلزا یکی از نکات ضروری برای بهـداشت محصولات عرضه شده به مراکـز خـرید است تا به این ترتیب بتوانیم علاوه بر کنترل بهـداشت مراکز خرید، محصولات ذخیره شده را از هر گونه بیماری و ویروس محافظت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.