دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: موارد ابتلای به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نوسان دارد.

وی افزود: ویروس کرونا همچنان در جامعه هست و قدرت انتقال دارد لذا برای کنترل و مهار بیماری مردم باید همچنان به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه جدی داشته باشند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا گفت: بیماری کووید-۱۹ دشمنی است که مقر مشخصی ندارد که بتوان با تدابیری آن را از بین برد بنابر این بهترین راهکار این است که یاد بگیریم که چگونه با این ویروس مقابله کنیم تا بیمار نشویم.
بدیعی افزود: در یکی دو روز اخیر شاهد افزایش بیماری بوده‌ایم بنابراین از مردم درخواست می شود به توصیه های بهداشتی به طور جدی عمل کنند.
وی ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه سلامت و سازمان‌ها و ارگان‌ها درکنترل و مبارزه با کووید-۱۹ ادامه داد: مردم باید همچنان با خادمان سلامت در کنترل و مبارزه با کرونا همکاری کنند.
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد:: با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت راه اندازی برخی از مشاغل، این نکته ضروری است که بیماری کرونا همچنان در تمام دنیا از جمله ایران وجود دارد و ما نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کنیم.
اکنون افزون بر  ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ تن رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.