مجتبی شجاعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فاز تکمیلی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دلگان با پیشرفت حدود ۶۰ درصد که از طرح‌های برتر کشوری است که به عنوان یکی از  مجهزترین و فاخرترین مجتمع فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید که در گسترده ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع در این شهرستان دست ساخت است.

وی ادامه داد: نکته جالب این معماری فاخر ساختمان‌های کارکردی جداگانه در زیر یک سقف متخلخل منبسط واقع شده‌اندکه به عنوان پناهگاه عمل می‌کنند تا باد را به درون خود بکشند و آن را بین ساختمان‌ها بچرخانند.

فرماندار دلگان گفت: این چیدمان متفاوت ساختمان‌ها به یکدیگر در زیر پناهگاه‌های متخلخل الهام بخش از ناخودآگاه احساس پیاده روی در کوچه‌های باستانی شهر است که در طراحی شهری و معماری آنها بسیار متداول بوده است.

وی بیان کرد: همچنین مجتمع پارک اداری دلگان طرحی به منظور تجمیع ادارات دلگان در یک نقطه و پروژه ساختمان پارک اداری این شهرستان در ۲ طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۷۶۷ مترمربع است که طبق آخرین پیگیری‌ها در حال آماده شدن برآورد و برگزاری مناقصه است.

شجاعی اظهارداشت: بزرگترین کتابخانه و سالن مطالعه دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان با هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دلگان درحال ساخت است.

وی بیان کرد: همچنین ساختمان پاسگاه محیط بانی با اسکلت بتن در یک طبقه و با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و از دو قسمت استراحت محیط بانان و قسمت اداری از طرح‌های در دست ساخت در این شهرستان بوده که با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد در حال اجراست.

فرماندار دلگان گفت: پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر در گزگر نیز در حال آماده شدن برای بهره‌برداری است و ساختمان هواشناسی دلگان‌ نیز تا نیمه نخست سالجاری باید به اتمام برسد.‌

وی خاطرنشان کرد: رویکرد کمیته برنامه ریزی دلگان در سالجاری ابتدا ارزیابی عملکرد اعتباری سال گذشته دستگاه‌ها، تکمیل طرح‌های با اولویت پیشرفت بالا و پروژه‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.