مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، شرکت‌های تعاونی و کارگاه‌های مشاغل خانگی با یک همت همگانی وارد عرصه تولید اقلام بهداشتی موردنیاز از جمله ماسک و لباس ویژه پرستاران و کادر پزشکی شدند.
وی بیان کرد: در این راستا ۱۳ شرکت تعاونی و کارگاه مشاغل خانگی با ۱۵۲ نیروی کار، ضمن تغییر خط تولید خود، روزانه ۴۵ هزار و ۱۷۳ محصول شامل ماسک، گان و البسه بیمارستانی می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در تولید و استانداردهای لوازم بهداشتی از مهمترین معیارهای این کارگاه‌ها با نظارت مراکز بهداشتی استان انجام می‌شود.
وی افزود: همچنین روزانه پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط یک واحد کارگاهی در شهر زاهدان تولید می‌شود.
جهاندیده ادامه داد: با تفاهم‌انجام شده میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، به تعاونی‌ها و کارگاه‌های مشاغل خانگی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تسهیلات اختصاص می‌یابد تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اگر کارآفرینان برای انجام تولید در حوزه‌های بهداشتی به سرمایه در گردش بیشتری برای تامین مواد اولیه نیاز دارند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند درخواست‌های خود را به معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.