شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جذب هر گونه نیرو در شرکت پترو ایرانیان، باید برابر ضوابط و به دور از روابط و سفارش باشد و بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اولویت با نیروهای بومی، متخصص و کارآمد است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی محل پروژه به شهر چوار، نیروهای بومی و پیمانکاران منطقه در اولویت استخدام قرار دارند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در خصوص ثبت نام کارگران این شرکت نیز گفت: ثبت نام متقاضیان جویای کار فقط از طریق دفاتر کاریابی انجام می شود.

شیرخانی اظهار کرد: شرکت پترو ایرانیان به عنوان شرکتی راهبردی در زنجیره ارزش تولید در غرب کشور و از جایگاه راهبردی بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: این شرکت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و آخرین حلقه ارزش تولیدات ایلام نقش بسزایی دارد و منشاء و مبداء بهره برداری از آخرین حلقه ارزش الفین است.

وی هدف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار و حفظ سه جانبه گرایی برشمرد و گفت: این اداره کل، مدافع کارگر، کارفرما و در مجموع دولت است.

شیرخانی اظهار داشت: اشتغال یکی از مهم ترین مسائل کشور است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به تکثر ماموریت های خود، بعد از ایجاد اشتغال، روابط کارگر و کارفرما و مسائل کارگری، کارفرمایی را بررسی می کند.

مجتمع پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

در صورت بهره برداری از فاز دوم (واحد الفین)، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید به ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال خواهد رسید.

طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.

این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.