عیسی میرانی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه که با هدف سودآوری هر چه بیشتر فعالیت‌های پرورش ماهی و توانمندسازی بخش خصوصی در تولید بچه ماهی انجام می شود نقش بسزایی در تامین بخشی از نیاز داخل و خارج استان دارد.

وی گفت: پرورش دهندگان استان در سال ۹۸ حدود ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی به استان های هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد و ۲۷۳ هزار قطعه نیز در سراسر سیستان و بلوچستان ارسال کردند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: پیش بینی می شود بیش از ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز در استخرهای متقاضیان وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: با عنایت به سودآوری مناسب این فعالیت و استقبال تولیدکنندگان و تقاضای خریداران بچه ماهی تولیدی سیستان و بلوچستان، تولید گسترده بچه ماهی از سوی پرورش دهندگان استان از جمله اولویت های مهم این اداره کل در سال ۹۹ است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای ساحلی) مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.