مشیرالحق عابدی دوشنبه شب در نوزدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی در خصوص ارتباط‌گیری با استان‌های مجاور، بازدیدهایی از استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی گفت: یکی از مواردی که در سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گرفت استفاده از پتانسیل مرز مشترک این استان با کشور پاکستان بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این خصوص نشست مشترکی در ارتباط با سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در خصوص ایجاد کمیته مشترک ایران و پاکستان با میدان‌داری بخش خصوصی (اتاق بازرگانی ایران) برگزار شد.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی، کلیات سند جامع همکاری‌های مشترک جمع آوری شده است و این موضوع در سایر استان‌ها نهادینه شده و به صورت جامع با حضور استانداران سه استان این موضوع رونمایی خواهد شد.

عابدی تصریح کرد: در ارتباط با کمیته مشترک ایران و پاکستان آنچه مدنظر دستگاه‌های اجرایی نسبت به مواضع هشتگانه بود باید اصلاح شود تا بعد از واکاوی به مرحله ابلاغ شورای گفت و گوی کشور برسد.

وی با اشاره به ارتباط‌گیری کمیسیون‌های زیرمجموعه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: کمیسیون‌های مختلف در این نشست به ارائه گزارش عملکرد می‌پردازند و نقاط ضعف و اشکال در همکاری صد درصدی دستگاه‌های اجرایی توسط دبیر کمیسیون مطرح می‌شود.

عابدی درباره همکاری بخش خصوصی و دولتی در استان گفت: در استان با توجه به وجود پتانسیل‌های ویژه، در زمینه همکاری همه جانبه بخش خصوصی و دولتی بهترین و بیشترین ارتباط را داریم.

وی افزود: بخش خصوصی به طور کامل در جریان معذوریت‌های بخش دولتی در برخی مواقع قرار دارد و در قبل آن بسیاری از تعاملات مستتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به دستورالعمل تفویض بخشی از اختیارات به شورای ملی زعفران ایران گفت: هشت پیشنهاد و درخواست توسط رییس شورای ملی زعفران مطرح شده است که دستگاه‌های اجرایی استان باید در خصوص آن همکاری کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش استان این است جایگاه شورای ملی زعفران ارجح شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری و همراهی لازم را با شورا داشته باشند چراکه یکی از افتخارات استان این است که رییس شورا اهل خراسان جنوبی است.

در این نشست اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با کلیات پیشنهادات و درخواست‌های تفویض بخشی از اختیارات به شورای ملی زعفران موافقت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.