محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی که پس از بازدید واحدهای صنایع چوبی و چاپ و نشر در شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد گفت: با توجه به اهمیت بازار فروش به عنوان مهمترین مشکل واحدهای صنعتی امیدواریم حضور حداکثری تولیدکنندگان را در این نمایشگاه که شهریور امسال برگزار می شود، شاهد باشیم.

وی گفت: پس از سیستان و بلوچستان نزدیکترین استان به مرز میرجاوه پاکستان هستیم که نزدیکی به مرز ۲ کشور واردات محور بدون شک قدرت رقابت را نسبت به بقیه استان‌های کشور افزایش می دهد که باید از این ظرفیت به طور ویژه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رایزنی‌هایی را با کشور پاکستان در قالب ورود هیات‌های بخش خصوصی به این کشور آغاز کردیم و امیدواریم زمینه ارتباط بخش خصوصی با این کشور تحولی را در بازارهای جدید ایجاد کند.

وی اظهار داشت: بازار فروش یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان استان است که امیدواریم با تشکیل اتاق فکر و با محوریت اتاق بازرگانی، سازمان صمت و سازمان مدیرت و برنامه ریزی بتوانیم با تبادل نظر و انتقال تجربیات بسیاری از مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه در اتاق فکرهای موردنظر باید تجربیات واحدهای همگن سایر استان‌ها هم مورد توجه قرار گیرد افزود: بازار فروش، دستوری نیست بلکه دارای فنونی است که باید با انتقال تجربه از نحوه عرضه و تقاضا، رقابت، کیفیت و دیگر شاخصه های بازاریابی به عنوان یک علم و هنر به آن دست یافت.

وی شناخت دقیق نسبت به ظرفیت تولید استان و بررسی مشکلات و رفع موانع تولید را از مهمترین اهداف بازدید میدانی از واحدهای تولیدی بیان کرد و گفت: به یقین همه مشکلات قابل حل یا در اختیار استان نیست اما سعی می کنیم با ابزارهای قانونی که در دسترس است، نسبت به تسهیل و رفع موانع تولید و انعکاس آن به مرکز تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای هفتگی از واحدهای تولیدی استان روز یکشنبه از هشت واحد صنایع چوبی و چاپ و نشر مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

معتمدیان در بازدیدهای هفته‌های اخیر از شهرک صنعتی بیرجند به طور جداگانه از واحدهای صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی و فرآوری سنگ و قطعات بتنی بازدید کرده بود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور همجوار است.

این استان اکنون رتبه نخست تولید زغالسنگ، رتبه دوم کاشی و سرامیک، رتبه چهارم تولید لاستیک و رتبه هفتم استخراج معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین 2 کریدور اصلی کشور از راه‌های خراسان جنوبی می‌گذرد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.