به گزارش ایرنا علی اسماعیلی شنبه شب در دیدار استاندار خراسان جنوبی با والی فراه افغانستان در بیرجند افزود: این فعالیت ها در حوزه اداره کل اتباع امور خارجی استان انجام می شود و مرتب اقدامات مورد نیاز آنان در حال رصد شدن است.
وی اظهار داشت: امید است این سفر با توجه به شباهت های مختلف بین 2 کشور ایران و افغانستان برای تقویت روابط بین خراسان جنوبی و ولایت فراه مایه خیر و برکت باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: این استان برای برگزاری همایش فراه شناسی در بیرجند با هدف متبلور کردن مشترکات فرهنگی و تعمیق پیوندهای تاریخی میان 2 کشور اعلام آمادگی می کند.
وی به لزوم تقویت حسن همجواری خراسان جنوبی با فراه افغانستان تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری ها در ارتباط با مقابله با جریان های افراطی که به دنبال بر هم زدن امنیت و آرامش مردم 2 کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران هستند بسیار مهم است.
شب شب نشست دو جانبه بین استاندار خراسان جنوبی و والی فراه افغانستان و هیات های همراه برای افزایش راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری برگزار شد.
همچنین روز یکشنبه هیات تجاری و اقتصادی فراه افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود به عنوان تنها مرز رسمی مبادلات تجاری ایران با افغانستان با یکدیگر به بحث و گفت و گو می پردازند.
برگزاری نشست با تجار بخش خصوصی خراسان جنوبی و برگزاری کمیته ها و کمیسیون های مشترک از دیگر برنامه های والی ولایت فراه افغانستان و هیات همراه در سفر سه روزه به استان است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.