به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه عصر یکشنبه با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان مرزبانی، انتظامی و نظامی بخش های مختلف مرز یزدان را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.
بازارچه مرزی یزدان سال 1372 در زیرکوه تاسیس شد و شامل هشت هکتار مساحت، 2 انبار صادرات، 2 انبار واردات، جایگاه سوخت، آزمایشگاه مرجع استاندارد، مهمانسرا، سردخانه مواد غذایی، شبکه داخلی برق و 40 باب غرفه تجاری است که تاکنون 10 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.
استاندار خراسان جنوبی امروز پیش از این بازدید در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در زیرکوه گیاهان دارویی، اقتصاد مرز، گردشگری و معدن را از محورهای توسعه این شهرستان مرزی اعلام کرد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت ها به مدیریت انقلابی و جهادی همراه با پیگیری مستمر نیاز داریم.
به گزارش ایرنا در حال حاضر خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی یزدان، گلورده (میل) 73، ماهیرود (میل 78) و دوکوهانه و 2 گمرک بیرجند و ماهیرود است و افغانستان مهمترین شریک تجاری این استان محسوب می شود.
پنجم بهمن ماه 93 بود که چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی از جانب کشور افغانستان تعطیل اعلام شد اما این کشور تصمیم گرفت بازارچه ماهیرود که چسبیده به گمرک رسمی بود، فعال باشد.
با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان پل ارتباطی بین ایران، افغانستان و شرق ایران بازارچه های مرزی می تواند نقش موثری در رونق اشتغال، توسعه زیرساخت ها، توسعه اقتصادی، خدمات رسانی و غیره داشته باشد و دور جدیدی از اقدامات مسئولان برای فعال سازی بازارچه ها در استان شکل گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) وارد شهرستان زیرکوه شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا بدو ورود به این شهرستان با خانواده شهید غلامحسن غلامحسینی دیدار کرد.
مروج الشریعه نماز ظهر و عصر را به همراه مردم در مسجد جامع زیرکوه اقامه و از چند طرح عمرانی در این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در 190 کیلومتری شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.