مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: در راستای سیاست‌ های سازمان راهداری و حمل‌ و‌نقل جاده‌ای و افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و با توجه به نیاز محورهای سربیشه به نهبندان و پایانه مرزی و نیز محور بیرجند به قاین نسبت به ساخت 2 پاسگاه پلیس راه‌ بصورت پیش ساخته اقدام شد.
جعفر شهامت ادامه داد: این 2 پاسگاه پلیس راه، در زمینی به مساحت 8 هزار مترمریع با زیر بنای حدود یکهزار و 160 متر مربع شامل ساختمان اداری، محوطه و رمپ ورود و خروج با هزینه‌ای بیش از 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شده است.
وی افزود: پاسگاه پلیس راه سربیشه در کیلومتر 3 محور سربیشه- بیرجند در سمت چپ جاده و پاسگاه محور بیرجند در کیلومتر یک محور بیرجند – قاین ساخته شده است که وجود این پلیس راه‌ ها نقش مهم و بسزایی در تقویت نظارت بر ترافیک و روان‌سازی تردد ناوگان حمل‌و‌نقل ترانزیتی این محور دارد.
شهامت اظهار کرد: ساختمان پاسگاه‌ها از نوع بتنی پیش ساخته بوده که در راستای تکمیل ساختمان و محوطه‌ این 2 پلیس راه، عملیات تکمیلی آن از جمله احداث موتورخانه و دیوار کشی پیرامونی پلیس راه سربیشه به مبلغ حدود هزار و 800 میلیون ریال، خرید تجهیزات موتورخانه پاسگاه ها به میزان یکهزار و 240 میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای احداث پیاده رو و میدان صبحگاه این پروژه ها هزار و 200 میلیون ریال، جابجایی شبکه برق موجود در محدوده پلیس راه سربیشه حدود 400 میلیون ریال، جابجایی خط انتقال آب سربیشه نیز 800 میلیون ریال و خرید تجهیزات ادارای 2 باب پلیس راه یکهزار میلیون ریال هزینه شده است.
شهامت تاکید کرد: محور بیرجند- سربیشه با متوسط تردد روزانه معادل سواری 6 هزار و 355 دستگاه و محور بیرجند – قاین 6 هزار و 821 دستگاه در مسیر محور شرق و کریدور ترانزیتی چابهار و بندرعباس به آسیای میانه و افغانستان قرار گرفته و از این رو اهمیت زیادی بویژه در حمل و نقل کشوری دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار امیدواری کرد این پاسگاه‌ها نقش بسزایی در افزایش و آرامش مسافران داشته باشد.
وی، همچنین از حمایت و همراهی استاندار خراسان جنوبی و معاون هماهنگی امور عمرانی، پیگیری های فرماندهی انتظامی استان و ادارات مرتبط و فرمانداران سربیشه و بیرجند برای تسریع در عملیات احداث پاسگاه های مذکور که در مدت کمتر از یکسال بطور کامل احداث و تجهیز شده قدردانی کرد.
6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.