غلام عباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در نشست با رسانه های گروهی که در سالن اجتماعات سازمان حمل و نقل و پایانه های استان برگزار شد، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال، ٣١٤ نفر به دلیل تصادفات جاده ای در استان خوزستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیانگر این واقعیت است که خوزستان رتبه چهارم را در کاهش تلفات جاده ای دارد.
وی افزود: بیشترین تصادفات استان از نوع واژگونی است و ٧٠ درصد تلفات در محل حادثه رخ می دهد که نشان می دهد شدت تصادفات بالاست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه زیرساخت ها در کشور نسبت به تناسب خودرویی که وارد شبکه می شود، رشد نداشته عنوان کرد: کمیسیون ملی راه ها در سطح ملی بحث تصادفات جاده ای را به شدت دنبال می کند و توانسته آمار تصادفات جاده ای را از ٢٧ هزار نفر در سال به ١٦ هزار نفر کاهش دهد.
وی در بحث ایمنی مدارس حاشیه راه ها نیز گفت: ٦٢ مدرسه در استان در حاشیه راه ها قرار دارند که تاکنون ایمن سازی ١٧ مدرسه صورت گرفته و ٣٥ مدرسه دیگر تا پایان امسال ایمن سازی می شوند.
بهرامی نیا ادامه داد: آموزش ترافیک با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، آموزش های سخت افزاری و آرام سازی ترافیک از جمله اقدامات در بحث افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه ها در استان خوزستان است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ١٢٠ نقطه پر حادثه در سطح جاده های استان وجود دارد که ١٥ نقطه آن امسال ایمن سازی و اصلاح هندسی می شود.مناقصه این نقاط انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
بهرامی نیا با اشاره به ساخت دوباره سه پاسگاه پلیس راه در استان عنوان کرد: این سه پاسگاه امسال در محورهای اهواز-سربندر، ایذه-دهدز، بهبهان-گچساران بازسازی می شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان درخصوص ناوگان برون شهری استان توضیح داد: میانگین سن ناوگان برون شهری استان خوزستان از متوسط کشوری چند سال جوانتر است ولی در بحث ناوگاون کامیون میانگین بالاتری است.
وی افزود: تسهیلات خوبی برای بهبود وضعیت ناوگان باری و مسافربری اعم از اتوبوس و سواری تا سطح ٩٠ درصد در نظر گرفته شده است.
بهرامی نیا در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه راه ها توضیح داد: در ٩ ماهه امسال سه هزار کیلومتر از راه های استان خط کشی شده که این رقم تا پایان تیرماه سال آینده به ٦ هزار کیلومتر می رسد.
وی ادامه داد: انجام ١٥ کیلومتر حفاظ میانی گارد ریل، نصب ١٤ هزار کیلومتر علائم ترافیکی در محورهای استان، ٧٠٠ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و انجام٢٢٠ کیلومتر لکه گیری از جمله اقدامات صورت گرفته در ٩ ماهه امسال است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تاکنون ٣٤ دوربین پایش تردد در محورهای شریانی، ترانزیتی و منتهی به راه ها در استان نصب شده که این تعداد تا تیرماه سال آینده به ٥٤عدد می رسد.
وی یادآور شد: امسال ٣٢ دستگاه دوربین تردد شمار با امکان ثبت تلفات و مکان یابی نصب می شود تا با کاهش سرعت، ایمنی در سطح راه ها را افزایش دهد.
بهرامی نیا ادامه داد: این تردد شمارها میزان سرعت را تا چهار کیلومتر بر ساعت کاهش می دهند که این امر در کاهش تلفات موثر است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره افزایش تردد در سطح جاده های استان، بیان کرد: در ٩ ماهه امسال ١٣١ میلیون تردد در راه های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٠ درصد افزایش داشته است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارتقای ایمنی در سطح جاده های استان گفت: میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در استان ١٩.٧ درصد است که حدود ٢.٧ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و نیاز به ارتقای امنیت جاده ها را افزایش می دهد.
بهرامی نیا با بیان این که پیشنهاد شده بودجه خوزستان در بحث راه ها افزایش یابد، عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی جاده های استان پیشنهاد شده بودجه راه های استان از یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
سه پایانه باری، ٢٤ پایانه مسافربری و ٢ پایانه مرزی در استان خوزستان وجود دارد.
همچنین ١٤٣ شرکت فعال مسافربری و ٣٠٢ شرکت فعال کالا و یک شرکت حمل و نقل توانمند کشوری در استان فعال هستند.
6068
خبرنگار: سپیده اسکندری** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.