محمد سعید کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خون استان مطلوب است ولی به منظور پیشگیری از کاهش ذخایر به اهداکنندگان مستمر خون فراخوان دادیم تا برای اهدای خون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در کاهش اهدای خون تاثیر داشته اشت، افزود: حدود ۱۴۰ بیمار تالاسمی و تعدادی بیمار هموفیلی و سرطان خون نیازمند دریافت مستمر خون هستند لذا می‌طلبد تا اهدا کنندگان این بیماران را فراموش نکنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تاثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد، اضافه کرد: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمین و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

کریمیان به مراجعه ۳۳ هزار و ۴۹۹ دواطلب به مراکز انتقال خون استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ هزار و ۶۲۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۷۰ درصد آنان اهدا کننده مستمر خون و بقیه از اهداکنندگان باسابقه هستند.

وی افزود: هفت درصد از اهدا کنندگان خون در استان را بانوان شامل می شوند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،   ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۸ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند و از این جمع،  ۹ نفر فوت کرده‌اند.

 تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

 ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.