به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان «آگر» روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار این جشنواره گفت: 10 استان کشور در این جشنواره حضور دارند و در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس با هم به رقابت می پردازند.
امید وفایی بیان کرد: از بین آثار ارسالی به جشنواره آگر 68 فیلم در چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم تجربی، 16 فیلمنامه در 2 بخش آزاد و اقتباسی و 37 تک عکس و چهار مجموعه عکس برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات لازم برای اسکان میهمانان جشنواره مهیا شده است، افزود: در راستای برگزاری این جشنواره با تشکیل سه شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی، جلسه های متعددی با فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکیل شد.
رئیس انجمن سینمای جوان ملایر ادامه داد: هم اکنون نگاه 10 استان کشور به جشنواره منطقه ای سینمای جوان به میزبانی ملایر است و فرصت بسیار مغتنمی برای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر به شمار می رود.
وفایی خواستار همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره شد و گفت: با آغاز جشنواره همدلی و وفاق بسیار خوبی شکل گرفته است که نتیجه آن برگزاری مطلوب جشنواره آگر است.
وی با اشاره به تشکیل 12 کمیته زیر مجموعه جشنواره آگر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 200 تن از میهمانان جشنواره حضور پیدا کرده و در مکان های در نظر گرفته شده اسکان داده شده اند.
وفایی یادآور شد: تمامی بخش های جشنواره شامل کلاس های دانش افزایی، ورک شاپ های تخصصی، نمایش فیلم و کارگاه عکس در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر متمرکز شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر بخش های اصلی جشنواره، روز جمعه 16 شهریور تور عکاسی با حضور عکاسان حاضر در این جشنواره برگزار می شود که از مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی ملایر عکس می گیرند.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان ادامه داد: فیلم های منتخب در جشنواره نیز از امروز به مدت چهار روز در چهار سانس اکران می شود و از ساعت 14 بعدازظهر آغاز و تا 22 شب ادامه دارد.
وفایی برگزاری سه ورک شاپ تخصصی عکس، فیلمنامه نویسی و کارگردانی با حضور حسن غفاری، رهبر قنبری و مجید برزگر را از دیگر بخش های مهم این جشنواره برشمرد.
وی گفت: صبح روز یکشنبه 18 شهریور نیز هنرمندان، عکاسان، فیلمسازان و اساتید حوزه فیلم و سینما از اماکن تاریخی و گردشگری ملایر بازدید می کنند.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از 15 تا 18 شهریورماه به مدت چهار روز در شهرستان ملایر در حال برگزاری است و استان های همدان، هرمزگان، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی در این جشنواره حضور دارند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.