روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز شنبه در این مطلب تحت عنوان پاسخ سرگشاده به ابهام، اعلام کرده است که متعاقب انتشار آمار روزانه بیماران کرونا مثبت در سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ابهاماتی برای برخی نشریه‌ها و کاربران فضای مجازی ایجاد شده که متاسفانه این عزیزان به جای پی گیری این ابهام از مرجع ذیصلاح، نسبت به انتشار آن در فضای مجازی اقدام‌ کرده‌اند.

همانگونه که در متن خبر منتشر شده  از سوی دانشگاه مشاهده می شود، تا این تاریخ مجموعا ۴۵۸ بیمار با آزمایش مثبت کرونا داریم که تعداد ۴۰ نفر از آنان فوت کرده اند و ۲۵۷ نفر هم درمان و مرخص شده اند. طبیعتا ۱۶۱ نفر هم‌ با آزمایش مثبت کرونا تحت درمان هستند که به دلیل کم کردن پیچیدگی خبر  اشاره ای به آن نشده است( از این ۱۶۱نفر بیمار با آزمایش مثبت کرونا عده ای در بیمارستان، عده ای در اقامتگاه های غیر بیمارستانی و عده ای هم‌ به صورت سرپایی در منزل تحت درمان و ایزوله خانگی قرار دارند).

عدد  ۱۵۸ هم ربطی به بیماران کرونا مثبت ندارد و همانگونه که در متن خبر نیز اعلام شده است صرفا مربوط به تعداد موارد بستری بیماران حاد تنفسی است.

خدمتگزاران مردم در نظام بهداشت و درمان ‌مصرّانه از اصحاب رسانه و مطبوعات و فعالان ‌مجازی می خواهند تا به جای اینکه انرژی و توان ارزشمند خود را صرف جستجوی بی نتیجه و شخم زدن بی حاصل آمار و اطلاعات نمایند، از ظرفیّت های بی کران فضای مجازی در مسیر آموزش، حساس سازی و تغییر سبک زندگی هموطنان برای زندگی طولانی مدت با یکدیگر و با ویروس کرونا استفاده کنند.

به منظور اصلاح سبک زندگی اقشار مختلف مردم عزیر، از ابتدای بحران ‌تا کنون بیش از ۸۰۰ پیام و محتوای صرفا آموزشی که مورد تایید متخصصان می باشد، در پایگاه اطلاع رسانی و کانال های مرتبط با دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان منتشر شده است.
خوشبختانه بسیاری از رسانه ها، فعالان اجتماعی و کاربران فضای مجازی پژواک این پیام های آموزشی بوده اند،

امّا متاسفانه برخی دیگر از فعالان رسانه ای که اندک نیز هستند صرفا منتظرند تا بعد از ظهر هر روز آخرین آمار مبتلایان در استان از سوی مسوولان منتشر شود و سپس در رقابتی عجیب به انتشار همین ‌آمارها بسنده می کنند.

مسلما بحران‌کرونا تمام‌ می شود و مردم ما به لطف خدا و با تلاش خدمتگزاران واقعی‌شان‌ این ویروس را زمین‌گیر و کم‌اثر خواهند کرد و حداکثرش این است که با نوع ضعیف شده این ویروس مثل یک سرماخوردگی یا آنفلوانزا کنار خواهند آمد و چقدر زیباست که همه ما دست بدست هم داده و با ارائه آموزش های لازم گامی مهم در این زمینه برداریم و بنیان های اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.