دکتر سید مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ۱۰ مرکز ۱۶ ساعته با هدف کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز این امکان را فراهم می‌کند تا افرادی که علائم ویروس کرونا را دارند مراجعه و در سریعترین زمان تشخیص و درمان شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تجهیزات لازم برای ارزیابی و اندازه‌گیری درصد اکسیژن بیمار و تب سنجی در این مراکز توزیع و نصب شده است.
وی ادامه داد: در این مراکز تاکنون بیش‌از پنج هزار و ۱۰۰ مورد بیمار ویزیت شدند و از ۱۳۳ مورد مشکوک، ۶۷ نفر به بیمارستان ارجاع  شدند.
 طباطبایی اظهارداشت: علاوه‌بر بیمارستان‌ها امکان نمونه‌برداری موارد مشکوک در این مراکز نیز فراهم شده که به تشخیص سریعتر و به موقع موارد احتمالی و جداسازی و فاصله گذاری کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همت تیم‌های بهداشتی غربالگری شدند.

به گزارش ایرنا از روز هشتم فروردین سال ۹۹ در کشور طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، آغاز شد و در تمامی استان‌ها رعایت آن الزامی شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۹۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.