به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور اعضای ستاد بحران و فرمانداران به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد با قدردانی از همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: این استان به نسبت جمعیت کمترین مبتلایان به کرونا را در کشور دارد.

وی ادامه داد: این شرایط در حالیست که تاکنون ۵۹ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان و بیش‌از ۶ هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان خارج شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان نسبت بهبود یافتگان بیماران قطعی مبتلا به کرونا نیز وضعیت مطلوبی داشته که البته آمار ۸ درصدی فوتی‌ها جای تأمل و هشدار دارد.

وی با بیان اینکه نمودار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان رو به بالاست، گفت: اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان باید ادامه یابد بنابراین ادامه این روند و فاصله گذاری اجتماعی در روزهای آینده ضرورت دارد.

موهبتی اظهار داشت: آماده باش ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا حداقل تا پایان فروردین به همین سبک و سیاق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: صاحبان کارگاه‌های تولیدی، تجار، اصناف، بازاریان و نیروهای نظامی و انتظامی‌که به سفر رفته‌اند با توجه به‌پروتکل‌های موجود ترتیبی اتخاذ کنند تا به مدت دو هفته قرنطینه خانگی باشند و وارد اجتماع نشوند لذا فرمانداران باید این افراد را بر اساس پهنه بندی انجام شده شناسایی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری نماز جماعت در برخی مساجدگفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا با عدم رعایت موارد بهداشتی برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.