دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران سلامت  اقلامی مانند مایکروفر، پک های بهداشتی، فلاسک، پمپ های گندزدا، دستگاه پالس اکسی متر، ماسک، البسه محافظتی بیمارستانی و آب معدنی تهیه و در اختیار دانشگاه برای مقابله با کرونا قرار داده اند.

وی با قدردانی از تلاش داوطلبان سلامت گفت: هفت هزار و ۶۰ داوطلب سلامت محلات در قالب داوطلبان متخصص و روحانیون به آموزش مردم در خصوص خودمراقبتی در مقابل این بیماری، علائم و مسائل مرتبط پرداختند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این داوطلبان به صورت خانه به خانه موفق به آموزش ۱۱۱ هزار و ۵۷۹ نفر و شناسایی و معرفی ۵۱۸ فرد مشکوک به بیماری به مراکز درمانی شدند.
هاشمی شهری با قدردانی از خیران سلامت گفت: از دیگر فعالیتهای این داوطلبان حضور فعالانه در کنار مراقبان سلامت برای  غربالگری بیماری کرونا است به صورتی که برخی از آنان تحت عنوان داوطلب متخصص در ادارات با تشویق پرسنل برای ثبت در سامانه خوداظهاری در امر آموزش و اطلاع رسانی تلاش می کنند.
وی از غربالگری ۹۵ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طرح غربالگری خبر داد و افزود: یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه یعنی ۹۵ درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.

هاشمی افزود: افزون بر هشت هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان استان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: سرپرست خانوارهای سیستان و بلوچستان می توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان معادل ۱۲ درصد به صورت خود اظهار اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۸۵ نفر رسید.

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: با همکاری هیات امنا مساجد و افراد خیر یک میلیارد ریال کمک مردمی برای مقابله با ویروس کرونا جمع آوری و صرف تهیه ماسک و موادضدعفونی کننده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.