سردار محمد ناظری روز شنبه در نشست صمیمی فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) با کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه و بسیج در بحران و حوادث مختلف با تمام توان خود از انقلاب و نظام دفاع کرده و در کنار مردم بوده است و در این بحران نیز در خدمت مردم و در کنار کادر شبکه بهداشت و درمان ایفای نقش می‌کند.

وی بیان کرد: از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ پدافند زیستی تحت عنوان پدافند زیستی شفا در سپاه با فعالیت هفت کارگروه در راستای مدیریت بحران تشکیل شده است.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: کارگروه‌های رصد و پایش اطلاعات، پیشگیری بهداشت و درمان، رفع آلودگی، ایمنی، اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی، ارتباطات و فناوری و آمار و پشتیبانی، کارگروه‌های پدافند زیستی قرارگاه امام رضا (ع) در سپاه سلمان است.

وی تصریح کرد: بیش‌از ۱۷۰ گروه جهادی از اول اسفند سال گذشته تا ۲ روز قبل در راستای ضدعفونی و گند زدایی معابر، اماکن عمومی و مساجد انجام وظیفه کردهاند که در این فعالیت افزون‌بر ۱۰ هزار نفر ساعت حضور فعال داشته‌اند.

سردار ناظری اظهار داشت: تولید و توزیع ۱۹۹ هزار ماسک با همت جهادگران و تهیه ۸۹۰ لباس گان انجام شد که در بین پزشکان و کادر شبکه بهداشت و درمان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه که ۲۳ هزار و ۴۴۱ بسیجی در قالب تیم‌های  چهار نفره در محلات و شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان به صورت محله به محله پایش می‌کنند، تصریح کرد: ۸۵ هزار نفر توسط گروه‌های جهادی آموزش چهره به چهره و توجیه شده‌اند.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: روزانه ۴۰ هزار تراکت آموزشی مقابله با ویروس کرونا توسط بسیج جامعه پزشکی این استان توزیع و علاوه‌بر این ۶ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار پک بهداشتی نیز در سطح این منطقه توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: ۹۶۹ بیمار تنفسی حاد به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شدند که تا کنون ۶۰۷ نفر ترخیص و ۶۸ نفر متاسفانه فوت کرده‌اند.

 محمد هاشمی شهری ادامه داد: ۱۱۷ نفر در سیستان و بلوچستان تست کرونای آنان مثبت شده که ۷۴ نفر از این تعداد ترخیص، ۲۲ نفر در بیمارستان بستری، سه نفر در منزل قرنطینه و هشت نفر فوت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا سیستان و بلوچستان به ترتیب در شهرستانهای زاهدان، زابل و ایرانشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.