دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان را گامی ارزنده برای تشخیص زودهنگام مبتلایان به این ویروس عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۵۰ مورد تست آزمایشگاهی ویروس کرونا در این آزمایشگاه انجام که منجر به تشخیص مثبت بودن ۴۳ مورد شد.

وی افزود: خدمات تریاژ عفونی برای ۸۴۴ نفر از مراجعان به اورژانس‌های بیمارستانی سیستان و بلوچستان در این مدت انجام که منجر به بستری شدن ۵۳۰ مورد بیمار تنفسی حاد در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ترخیص ۳۸۰ نفر از بیماران تنفسی از بیمارستان و بستری ۳۷ مورد بیمار با تست آزمایشگاهی مثبت ویروس کرونا را از دیگر اقدامات این دانشگاه در ارائه خدمات به بیماران عنوان کرد و افزود:  ۵۵ بیمار تنفسی حاد نیز توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی اظهارداشت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کروناست و مردم باید با حساسیت این موضوع را در دستور کار داشته باشند.

هاشمی شهری بیان کرد: ماندن در خانه و کمتر تماس برقرار کردن با محیط‌های اجتماعی شلوغ، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن، شست‌ و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و ژل از جمله موارد پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه در هر بار، از نکات جدی و الزامی در سطح پیشگیری از ویروس کروناست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند برای جلوگیری از انتشار سریع ویروس عمل کند و باید در کنار سایر توصیه‌ها رعایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.