محمد شاهویسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همکاری انجمن های مردمی و خیرین شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کمک‌های خیرین به حوزه بهداشت در زمینه خرید وسایل حفاظتی پرسنل بخش کرونا شامل دستکش، عینک، ماسک، لباس ایزوله و دستگاه دیالیز پرتابل هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای کاهش مراجعین به بیمارستان رازی نیز درمانگاه شماره سه شهید صالح نژاد به بیماران و افراد مشکوک به ویروس کرونا اختصاص یافته و هر روز ۱۶ ساعت خدمات سرپایی به مراجعان ارائه می‌دهد.

شاهویسی افزود: این مرکز در راستای تشخیص بیماری و خدمات آموزشی فعالیت می کند و در صورتی که فرد نیاز به بستری داشته باشد به تشخیص این مرکز بستری می‌شود در غیر این صورت آموزش های لازم خود مراقبتی به آنها ارائه می‌شود تا در خانه انجام دهند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گشت های مشترکی با سایر ادارات مربوطه تشکیل شده و تعداد زیادی از صنوف متخلف پلمب و تعدادی از اقلام و کالاهای غیر بهداشتی نیز جمع آوری شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه با بیان اینکه میانگین سنی بیماران کرونایی بستری در این شهرستان بین ۳۰ تا ۶۰ سال است، گفت: آمار بهبودی بیماران در بانه زیاد است و تعدادی از بیماران بعد از ارائه آموزش های لازم ترخیص شده‌اند.

هم اکنون ۳۳ بیمار کرونای مثبت در بیمارستان رازی بانه بستری هستند و یک نفر نیز از مبتلایان به این ویروس فوت کرده است.

شهرداری بانه نیز در راستای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به کارکنان بخش کرونای بیمارستان رازی، ۲۰۰ دست لباس ایزوله خریداری و به این مجموعه اهدا کرد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.