جعفر زربافتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از ابتدای سالجاری تجهیز ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت قرار گرفت است.

وی افزود: تاکنون در سالجاری برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ۷۴۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای این عملیات با بهره‌گیری از توان ۴۵پیمانکار آبیاری تحت فشار، ۹مشاور حقوقی طراحی و نظارت و ۱۶ ناظر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بومی انجام شده و ظرفیت بسیار مطلوبی برای ادامه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان ایجاد شده است.

وی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

زربافتی بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌ تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.