مولوی عبدالصمد کریم زایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق دستورات اسلام رعایت نظافت، بهداشت و جلوگیری از گسترش بیماری یک وظیفه شرعی، قانونی، عرفی و عقلی است.

وی بیان کرد: با توجه به توصیه و نظرات وزارت بهداشت جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بر همگان لازم شرعی و عقلی است که ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در اماکن و مجامع عمومی خودداری کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: زیر ساخت‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان ضعیف است که انتظار می‌رود مردم از حضور در اجتماعات و سفر کردن خودداری کنند. 

وی گفت: باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد اما با توجه به اینکه مهمترین توصیه بهداشتی این بوده که مبتلایان به ویروس کرونا در اماکن عمومی حضور نیابند؛ دست دادن، رفتن به منازل یکدیگر، بازار، مساجد و مراسمات عروسی و ترحیم نیز جایز نیست.

مولوی کریم زایی اظهار داشت: سلامتی انسان از مهمترین ضروریت‌های اسلام است که همه وظیفه داریم برای جلوگیری از گسترش این ویروس به هشدارهای بهداشتی مسوولان توجه کنیم. 

وی بیان کرد: افرادی که بیمار هستند و یا مشکل جسمی و تنفسی دارند با توجه به شیوع ویروس کرونا بهتر است نماز خود را در منازل اقامه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.