به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی اظهار داشت: آن دسته از شهروندان سیستان و بلوچستان که در مساجد برای نماز حضور می‌یابند حتماً مهر و جانماز اختصاصی داشته باشند و برادران اهل سنت هم از جانماز اختصاصی استفاده کنند چون قدرت سرایت بیماری خیلی زیاد است.

وی افزود: ۲ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایرانشهر شناسایی شده است که حال عمومی آنان هم‌اینک رضایت بخش است و در روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تقویض اختیار برخی موضوعات به قرارگاه پدافند زیستی استان و بر اساس نظرات وزارت بهداشت در مکان‌هایی که جمعیت کنار هم قرار می‌گیرند شرایط انتقال بیماری به افراد را مهیا می‌کند در استان ابلاغ شد که برابر هماهنگی نماز جمعه برادران تشیع تعطیل شود.

وی افزود: نماز جمعه برادران اهل سنت نیز در سیستان و بلوچستان که بر اساس شرع آنان، فرض و واجب است، لازم است علمای اهل سنت این موضوع را نیز مدیریت کنند.

موهبتی تصریح‌کرد: بنابر تصمیمات گرفته شده برخی مراسم و تجمعات مانند مراسم اعتکاف و ختم صحیح بخاری لغو خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراسمی که تجمع انسانی بیش از ۲ ساعت طول بکشد و سرو غذا و خوراک در آن وجود داشته باشد ممنوع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام برنامه‌هایی که افراد در آن دور هم جمع می‌شوند مانند نمایشگاه‌ها و همایشها تا زمان کاهش خطر سرایت این بیماری ممنوع اعلام شده است.

وی بیان کرد: ما هم‌اینک در سیستان و بلوچستان در شرایطی هستیم که این بیماری رو به فزونی است و تا زمانی که این بیماری از شرایط بحرانی عبور نکند این دستورالعمل باقی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.