ایوب کرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک این اداره‌کل با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مقرر شد برای نخستین بار آموزش‌های لازم ترافیکی به معلمان پرورشی مدارس در قالب یک دوره ۱۶ ساعته در چهار شهرستان زاهدان، زابل، سراوان و ایرانشهر ارائه شود.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال تحصیلی جاری در قالب این طرح ابتکاری حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان مفاهیم ترافیکی را از طریق معلمان پرورشی تعلیم دیده، فرا می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: معلمانی که در این طرح ابتکاری مفاهیم ترافیکی را فرا می‌گیرند به عنوان سفیران ایمنی در سنوات آینده نیز با آموزش تعداد بیشتری از آینده سازان کشور این اداره‌کل را در راستای تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی، یاری خواهند رساند.

 وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس همه ساله توسط این اداره‌کل در ۲ بخش نرم افزاری و فیزیکی اجرا می‌شود، افزود: ایمن سازی نرم افزاری مدارس که به صورت آموزش مفاهیم ترافیکی، اهدای تجهیزات حاوی پیام‌های ایمنی نظیر نوشت افزار، بازی و کتاب‌های کمک آموزشی انجام می‌شود از این پس با کمک معلمان پرورشی تعلیم دیده؛ در مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا خواهد شد.

کرد بیان کرد: علاوه‌بر فرهنگ سازی و آموزش، به منظور ایمن سازی تردد دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان، پروژه‌های ایمن سازی فیزیکی نیز با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، علایم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده همه ساله توسط این اداره‌کل انجام می‌شود که این پروژه در سالجاری نیز با تحت پوشش گرفتن ۳۵ باب مدرسه و با هزینه اعتباری معادل هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال درحال اجراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.