حمیدرضا رخشانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال سه هزار و ۵۸۲ نفر به صورت حق التدریس، استخدام سال گذشته، سرباز معلم و غیره وارد آموزش و پرورش سیستان و بلوچسان شده‌اند که تنها بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.

وی از حذف مدارس خشتی و گلی تا پایان سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آنها به ۱۶۰ کلاس کاهش یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

حدود ۱۰۰ هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸از اول خرداد از طریق سامانه «سناد» در این استان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۹۲ هزار دانش آموز پایه اول سیستان و بلوچستان در سامانه «سناد» نام‌نویسی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این آمار به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رخشانی افزود: امسال ورودی دانش‌آموزان پایه اول به مدارس سیستان و بلوچستان چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به مدارس گفت: تاکنون ۶۰ هزار نوآموز در این استان در ۴۴ پایگاه مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سیستان و بلوچستان درحال انجام است.

رخشانی افزود: سال ۹۲، تعداد دانش‌آموزان پیش دبستانی سیستان و بلوچستان هشت هزار نفر بود که در سال ۹۸ این آمار به ۷۴ هزار نفر افزایش یافت.

جذب بازماندگان از تحصیل اولویت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل اولویت این اداره کل است گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی استان ۳۲ هزار نفر بوده که تاکنون هشت هزار و ۳۵۰ نفر آنان شناسایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود همزمان با سال تحصیلی جدید حدود پنج هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.

وی افزود: برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان مشکل فضای آموزشی وجود ندارد.

رخشانی افزود: سال گذشته با کمک خیران طرح مدارس «حامی» در نقاط حاشیه شهر زاهدان و چابهار اجرایی شد.

وی اجرای طرح‌های روستا مرکزی، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی و خرید خدمات آموزشی را سه طرح برای جذب بازماندگان تحصیل سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: در قالب طرح روستا محوری در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بیش از ۸۶ میلیارد تومان در مدارس شبانه‌روزی برای جذب بازماندگان تحصیل این استان هزینه شد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان سه هزار و ۹۷۶ نفر به صورت نیروی خرید خدمت بکارگیری و ۸۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شد.

رخشانی ادامه داد: این امر منجر به جذب بیش از ۸۰ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شد.

۲هزار و ۱۰۸ فرهنگی سیستان و بلوچستان جابجا شدند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال با نقل و انتقال ۲ هزار و ۱۰۸ فرهنگی این استان به مقاصد مورد نظر موافقت شد.

وی اظهار داشت: با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با در گرفتن مشکلات این قشر درخواست انتقالی آنان مورد موافقت قرار گرفت.
رخشانی افزود: کل درخواست‌ها برای نقل و انتقال همکاران فرهنگی سیستان و بلوچستان ۶ هزار و ۱۰۷ مورد بوده که با ۲ هزار و ۱۰۸ درخواست موافقت شد.

وی با بیان اینکه بیشتر اعتبارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود گفت: سال ۹۷ کل اعتبار این نهاد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان آن صرف حقوق همکاران شده است.

رخشانی با بیان اینکه لباس فرم در مدارس اجباری نیست گفت: از کمک خیران برای تهیه فرم مدارس دانش آموزان استفاده شده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.