مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: ما تنبیه بدنی در هر شرایطی را غیرقانونی می‌دانیم و هرجایی که تنبیه بدنی رخ دهد با قاطعیت ورود پیدا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، دی‌ماه سال گذشته خبری مبنی بر کتک خوردن دانش‌آموز کلاس پنجم ابتدایی توسط مدیر دریکی از بهترین مدارس منطقه دو قزوین در فضای مجازی منتشر شد، بعد از پیگیری‌های ایسنا سیدحسین بی‌نیاز رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش وقت استان قزوین عنوان کرد: پس از طرح شکایت از سوی والدین دانش‌آموز کلاس پنجم یکی از دبستان‌های شهر، مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین اقدام به بررسی این ادعا کرده است، حالا پس از گذشت شش ماه از این حادثه ایسنا نتیجه پرونده پیگیری کرده است.

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تنبیه دانش آموزان قزوینی تصریح کرد: با توجه به دقتی که داریم در استان قزوین خوشبختانه تنبیه دانش آموزان کم است، سال گذشته دو مورد تنبیه دانش‌آموز در قزوین اتفاق افتاد که با مدیر و معلم مربوطه به‌شدت برخورد شد چراکه ما تنبیه بدنی در هر شرایطی را غیرقانونی می‌دانیم و هرجایی که تنبیه بدنی رخ دهد با قاطعیت ورود پیدا می‌کنیم.

وی افزود: در سیستم اداری ما هرکسی متناسب با وظایفش باید ورود پیدا کند، من به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تحت هیچ شرایطی حق ندارم که حقوق یک معلم را حتی یک روز متوقف یا یک معلم را از کار معلق کنم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: اگر کسی تخلفی انجام دهد در گام اول واحد بازرسی و رسیدگی به شکایت موضوع را بررسی می‌کند، درصورتی‌که به جمع‌بندی رسیدند پرونده تخلفاتی تشکیل می‌شود، رسیدگی هیئت تخلفات اداری زمان خاصی دارد و حکم صادر می‌کنند که قابل‌تجدید نظر است.

وی تأکید کرد: در حکم نهایی حق معلم و دانش‌آموز حفظ می‌شود، در مورد مذکور نیز مدیر را لغو مدیریت کردیم چراکه تنبیه بدنی در هر شرایطی ممنوع است، ما نمی‌توانیم افراد را از زندگی ساقط کنیم اما از مدرسه لغو ابلاغ‌ شده و پرونده به هیئت تخلفات ارسال می‌شود.

رحمانی بیان کرد: هم‌اکنون پرونده در حال رسیدگی است و باید روال قانونی کار انجام شود، لغو مدیریت صورت گرفته است حتی درصورتی‌که والدین دانش‌آموز بگویند که شاکی نیستیم  ما رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در برخورد با مدیرانی که تنبیه بدنی انجام دادند؛ کوچک‌ترین سهل‌انگاری نکردیم و با قاطعیت ورود پیدا کردیم، واقعاً معتقد هستم اگر می‌گوییم کرامت معلم، بخش اعظم آن بر عهده خود معلم است، اگر معلم به فرهیختگی و توان علمی برسد، تنبه بدنی انجام نمی‌دهد و در مدرسه جایگاه لازم را پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: آموزش‌وپرورش در رابطه با احکامی که هیئت‌های رسیدگی به تخلفات می‌دهد اجازه دخل و تصرف ندارد؛ معمولاً احکام با رفعت بیشتری صادر می‌شود، مجازات باید با نوع جرم تناسب داشته باشد؛ در این مورد پرونده هنوز به قطعیت نرسیده است، هیئت‌ها تصمیم قطعی صادر نکردند، اما عملکرد مدیر مذکور ازنظر همه همکاران مورد تأیید بود و می‌گفتند حادثه تصادفی بوده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.