شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همگام با سایر اقشار ملت بزرگ، مومن و انقلابی ایران اسلامی با حضور پر شور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنیا نشان دادند در همه صحنه ها پا در رکاب رهبری معظم از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی خود صیانت می‌کنند.

مردم مرزدار، بصیر و فهیم این دیار از ساعات اولیه رای گیری با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای‌گیری در عرصه سرنوشت ساز انتخابات مجلس  مشارکت کرده که در این میان حضور سالخوردگان و جوانان و کودکانی که به همراه والدین خود برای مشق آینده آمده بودند، جلوه ای خاص به این دوره از انتخابات بخشیده است.

اگرچه دشمنان بر طبل ناامیدی برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای می کوبند و از مدتها قبل تبلیغات وسیعی علیه نظام را شروع کرده اند اما مردم فهیم و ولایت مدار این دیار با حضور پرشور و حداکثری و آگاهانه خود در صحنه انتخابات پاسخ دندان شکنی به آنان داده و یک بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که همواره حامی نظام و انقلاب اسلامی خود هستند و برای حفاظت و صیانت از آرمان های امام، رهبری و شهدا لحظه ای درنگ نمی کنند.

سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

هم‌اینک ۶۲ نامزد انتخاباتی در سیستان و بلوچستان با هم رقابت می کنند.

یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر از جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر آنان رای اولی به حساب می آیند.

تمامی تجهیزات و تمهیدات لازم برای جمع آوری آرای مردم تامین شده است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از انتخابات این دوره با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد، دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در تمام هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای مستقر شده است.

بیش‌از ۲ میلیون تعرفه یا برگ رای بین شعب اخذ رای حوزه‌های انتخابیه این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توزیع شده است.

 یکی از شهروندان زاهدانی که در حال رای دادن بود به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رای تک تک مردم ما همانند قطرات بارانی است که باعث جاری شدن رودخانه های بزرگی می شود و تاثیرات شگرفی در جامعه برجا می گذارد.
حسینعلی آیتی ادامه داد: امروز تمام دوستداران انقلاب و ملت ایران و دنیای کفر و شرک منتظر نتیجه این دوره از انتخابات هستند و این را مردم ما بخوبی می دانند و با هوشیاری در صفوف متحد پشت سر رهبری حرکت کرده و چه شیعه و چه سنی خبرهای خوشی را امروز برای دنیا مخابره می کنند که سبب نا امیدی دشمنان خواهد شد.

وی افزود: با وجود همه شایعه پراکنی های دشمنان مردم با بصیرت و آگاه سیستان و بلوچستان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را  با شکوه‌ و عظمت خاصی برگزار و به تعهد وظیفه دینی و ملی خود عمل می کنند و یک‌بار دیگر پشتیبانی خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را به جهانیان نشان داده و در تحقق مجلسی کارآمد آنگونه که شایسته این ملت است، نقش‌آفرینی خواهند کرد.

این شهروند زاهدانی افزود: مردم ولایت مدار این خطه از ایران اسلامی با پیروی از راه شهدا به ویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تا آخرین قطره خون خود از آرمان های انقلاب دفاع می کنند که یکی از آنها برگزاری انتخابات است.

یکی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور در انتخابات با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه شرعی است به ویژه در این استان که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند نماد اتحاد و همدلی به شمار می رود.

مولوی یوسف گرگیج افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات مشت محکم بر دهان بدخواهان نظام و عامل خرسندی دوستداران انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: مردم وظیفه دارند با شرکت با شکوه در انتخابات نمایندگانی را روانه مجلس کنند که کارآمد، درد شناس مردم و دارای روحیه جهادی باشند.

این عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رای دادن ما امانتی است که باید به دست امانتدار واقعی برسد.

یکی از بانوان اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در طول چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی، حضور پرشور و آگاهانه ملت ایران اسلامی در ادوار مختلف انتخابات همواره بارزترین جلوه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مریم نارویی افزود: حضور پرشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان دهنده عزم ملی برای انتخاب سرنوشت خود و پشتیبانی از نظام و رهبری است.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم سیستان و بلوچستان از صبح تاکنون در شعب اخذ رای نشان از اراده آنان برای شکست توطئه های دشمنان دارد.

یکی دیگر از بانوان زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: من به عنوان ایرانی شرکت در انتخابات را به عنوان واجب دینی و ملی دانسته و با حضور در این صحنه دین خود را به شهدا، نظام و رهبری ادعا می کنم.

نرگس خانی‌مقدم افزود: امسال برای نخستین بار در پای صندوق اخذ رای شرکت کردم تا با انتخاب فردی اصلح و شایسته آینده زیبایی را برای استان عزیزم سیستان و بلوچستان رقم بزنم.

وی ادامه داد: ما نسل های جدید انقلاب با تاسی از آرمان رهبری حضور گسترده در انتخابات خواهیم داشت تا با انتخاب افراد شایسته و اصلح به عنوان نمایندگان مردم استان از حق تعیین سرنوشت خویش دفاع کرده و حماسه‌ای بی‌بدیل و به یادماندنی از ولایتمداری،  وحدت و همدلی را رقم بزنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.